شناسهٔ خبر: 51107261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

ادبیات

جایزه‌ای دیگر برای نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور

محمد امبوگار سر، نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور و مارینه لاندرو، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی برندگان جایزه کتاب و جایزه روزنامه‌نگاری ادبی هنسی شدند که به نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که شور ادبیات را در آثارشان منتقل کرده باشند، جایزه می‌دهد. محمد امبوگار سر که ماه گذشته برای رمان «مخفی‌ترین خاطره انسان» به عنوان اولین نویسنده […]

صاحب‌خبر -

محمد امبوگار سر، نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور و مارینه لاندرو، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی برندگان جایزه کتاب و جایزه روزنامه‌نگاری ادبی هنسی شدند که به نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که شور ادبیات را در آثارشان منتقل کرده باشند، جایزه می‌دهد.
محمد امبوگار سر که ماه گذشته برای رمان «مخفی‌ترین خاطره انسان» به عنوان اولین نویسنده برنده جایزه گنکور اهل قاره سیاه معرفی شد موفق شد برای همین رمان جایزه‌ کتاب هنسی را، که ادبیات قهرمان آن است، از آن خود کند. این جایزه از آثاری حمایت می‌کند که شور پنهان در ادبیات را به خوانندگانش منتقل کند. جایزه روزنامه‌نگاری ادبی هنسی،که در واقع جایزه اصلی این مرکز محسوب می‌شود، به مارین لاندرو، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی فرانسوی اهدا شد.
گفتنی است حامی و پشتیبان مالی این جایزه که به هر دو برنده ۱۰ هزار یورو پول نقد اهدا می‌کند الوییا رویز، خواننده و رمان‌نویس سرشناس فرانسوی است. برونو کورتی، الکساندر فیلون، کلمنتین گلدزال، الیویا دیلامبرتری، ژان کلود لامی، برنارد لیهوت، گرگوار لمناژر و ماری شودی، اعضای هیئت داوران این جایزه در سال جاری بودند.
جایزه روزنامه‌نگاری ادبی هنسی که در سال ۱۹۸۷ راه‌اندازی شده نشستی منحصر‌به‌فرد از روزنامه‌نگاری ادبی است و به یک روزنامه‌نگار ادبی جایزه می‌دهد که در نوشتارش تعالی و شور ادبیات را منتقل کرده و برای شناساندن آثار نویسندگان تاثیربخش متعهد عمل کرده باشد. جایزه «کتاب هنسی» -که در واقع بزرگداشت ادبیات است- در سال‌ گذشته به جایزه قبلی افزوده شده است.

نظر شما