شناسهٔ خبر: 51106128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بشار الجعفری: اقدامات دیپلماتیک برای شرکت سوریه در نشست اتحادیه عرب در مسیر صحیح است

در پی اظهارت اخیر وزیر خارجه الجزائر مبنی بر آنکه زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است، معاون وزیر خارجه سوریه از تحرکات دیپلماتیک در مسیر درست در این باره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه در مراسمی که سفارت فلسطین در دمشق دیروز (دوشنبه) به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین برگزار کرد، گفت، ایستادن در کنار مسأله فلسطین از اصول ثابت سیاست خارجی سوریه است.

وی در ادامه بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس و تضمین حق بازگشت آوارگان بر اساس قطعنامه سازمان ملل تأکید کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الوطن»، الجعفری در خصوص حضور سوریه در نشست آتی اتحادیه عرب در الجزائر گفت: سوریه این موضوع را دنبال می‌کند. اقدامات دیپلماتیک قوی و محکمی (در این باره) در مسیر صحیح وجود دارد.

اتحادیه عرب نوامبر سال ۲۰۱۱، همزمان با فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزایر، هفته گذشته  پس از پایان نشست هیأت‌های دیپلماتیک در کنفرانسی مطبوعاتی به مسائل مختلفی از جمله تحولات سوریه و لیبی پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وزیر امور خارجه الجزایر در کنفرانس مطبوعاتی مذکور اظهار داشت: «پیشتر گفتیم که زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است و باید بدون مداخله در امور داخلی، کرسی سوریه [به اتحادیه عرب] بازگردد».(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما