شناسهٔ خبر: 51104658 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

"جشنواره سیمرغ" محلی برای بروز استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان/جشنواره یازدهم با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت"

دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر جامعه علوم پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا، با اعلام فراخوانی از تمامی دانشجویان سراسر کشور، جامعه پزشکی و عموم مردم جهت شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، بر این اساس در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، علاقمندان می‌توانستند در ۵ بخش «تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبی و هنرهای تجسمی»شرکت کنند و محدودیتی برای شرکت متقاضیان در رشته‌های مختلف وجود نداشت.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره، مهلت ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره از اول مهرماه آغاز و تا یکم دی ماه ۱۳۹۹ ادامه داشت.

این جشنواره در چهار بخش «بخش آزاد» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، «بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه عموم مردم، «بخش بین‌الملل با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه شرکت‌کنندگان سراسر جهان اقدام به دریافت آثار کرد.

همچنین در راستای قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان کشور که سلامتی خود را وقف مبارزه با ویروس کرونا کرده‌اند با نظر هیأت داوران، به بهترین اثر در چهار رشته «فیلم کوتاه، مستند، پوستر و عکس» که تصویرگر این روایت هستند، تندیس و جایزه ویژه جشنواره با عنوان «مدافعان سلامت» اهدا خواهد شد.

جشنواره یازدهم با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" تلاش دارد سبک زندگی سالم را که هدف و غایت نهایی بعثت همه انبیاء و اولیا الهی است در جامعه ترویج کند.

اختتامیه این دوره از جشنواره از سه‌شنبه ۹ آذر ماه آغاز و به مدت چهار روز تا جمعه ۱۲ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از امروز

اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از امروز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز می‌شود. به جهت تیمن و تبرک و استعانت از امام هشتم "علیه السلام" آغازین برنامه روز نخست اختتامیه زیارت دسته جمعی حرم مطهر رضوی با حضور شرکت کنندگان اختتامیه است.

جشنواره سیمرغ میزبان ۲۵۰ دانشجو از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی است

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت با اشاره به اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به میزبانی دانشگاه علوم بزشکی مشهد عنوان کرد: در اختتامیه این دوره از جشنواره سیمرغ میزبان ۲۵۰ دانشجوی برگزیده از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی هستیم که منتخبان نهایی در سه بخش فیلم، ادبی و هنرهای تجسمی معرفی می‌شوند.

بدرقه اعزام شدگان به اختتامیه بخش اول یازدهمین جشنواره سیمرغ توسط معاون فرهنگی و دانشجویی

۱۵ نفر از اعزام شدگان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اختتامیه بخش اول یازدهمین جشنواره بین‌المللی، فرهنگی و هنری سیمرغ، توسط دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بدرقه شدند.

مفدا

راه یافته بخش نهایی حوزه ادبی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد؛

ایجاد بستر مناسب برای رشد استعدادها ،اهمیت کانون های فرهنگی را دو چندان می کند

راه یافته بخش نهایی حوزه ادبی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید بتوانیم با آموزش و تلاش هنر خود را به سطحی برسانیم که قابلیت ارائه در مجامع معتبر را داشته باشد.

کرمان

راه یافته بخش نهایی حوزه موسیقی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد؛

رمز موفقیت هر فرد در هر زمینه علاقه، تلاش و پشتکار زیاد است

راه یافته بخش نهایی حوزه موسیقی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رمز موفقیت هر فرد در هر زمینه علاقه، تلاش و پشتکار زیاد است.

جشنواره بین‌المللی سیمرغ

حضور دو اثر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مرحله نهایی رشته تحقیق و پژوهش جشنواره بین المللی سیمرغ

بر اساس این گزارش، آثار «تاثیر هنردرمانی بر سلامت روان زنان باردار طی دوره پاندمی کروناویروس: کارآزمایی بالینی دوسوکور» از «مهدی خان بابایی» و «تاثیر موسیقی درمانی در درمان بیماران مبتلاء به آلزایمر: یک مطالعه مرور نظام مند و متاآنالیز» از «سولماز عظیم زاده» از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مرحله نهایی رشته تحقیق و پژوهش جشنواره بین المللی سیمرغ راه یافته اند. 

مفدا تبریز

راه یابی چهار اثر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مرحله نهایی رشته‌های تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ

«تراژدی نان و مرگ» از «فائزه ارجوند» و «حسنک» از «محمدعرفان فتاحی» از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مرحله نهایی رشته تئاتر خیابانی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت در بخش آزاد، ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، راه یافته اند. 

مفدا تبریز

راه یابی ۵ اثر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ

آثار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت راه یافت.

جشنواره سیمرغ

کسب افتخاری دیگر:

دکتر کوروش عزیزی از کسب مقام اول برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جدول راه یافتگان به بخش نهایی جشنواره بین المللی سیمرغ خبر داد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق گردید تا در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ  با راهیابی ۵۲ اثر به بخش فینال، مقام نخست راهیابی به مرحله نهایی این جشنواره را به نام خود ثبت نماید.

جشنواره بین المللی سیمرغ

یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ؛

معرفی راه‌یافتگان مرحله نهایی رشته تحقیق و پژوهش جشنواره بین‌المللی سیمرغ/راه یابی یک اثر از دانشگاه علوم پزشکی کاشان

هیات داوران رشته تحقیق و پژوهش یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ راه یافتگان نهایی این رشته را از میان ۱۶۰ اثر ثبت شده در جشنواره انتخاب کردند.

داوران

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد؛

راهیابی ۴ اثر از دانشگاه علوم پزشکی بم به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ

بر اساس اعلام هیئت داوران، ۴ اثر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بم به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ راه یافت.

راه یابی یک اثر از دانشگاه علوم پزشکی البرز به مرحله نهایی رشته‌ فیلم کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ

راه یافته یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

توانایی‌های خود را دست کم نگیرید و به دنبال کسب تجربه‌های جدید باشید

فاطمه عرب پور از راه یافتگان بخش نهایی حوزه ادبی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: توانایی‌های خود را دست کم نگیرید و به دنبال کسب تجربه‌های جدید باشید.

گفت و گو

درخشش پنج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

معاون فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از درخشش پنج دانشجوی این دانشگاه در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ خبر داد.

شهرام طهماسبیان/شهرکرد

راه یافته بخش کاریکاتور هنر های تجسمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ مطرح کرد؛

پیگیری در هر مهارت رمز پیروزی است

راه یافته بخش کاریکاتور هنر های تجسمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: رمز موفقیتم را پیگیری و پشتکار در مهارت می دانم.

راه یافتگان

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان یازدهمین جشنواره ی بین المللی سیمرغ در دانشگاه علوم پزشکی ایران

با اتمام اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان کشوری جشنواره بین المللی سیمرغ، دانشگاه علوم پزشکی ایران کاروان هنری خود را به لیست زیر راهی پردیس تئاتر تهران خواهد کرد.

سیمرغ

معرفی راه‌یافتگان مرحله نهایی رشته‌های تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ+ فهرست اسامی

راه‌یافتگان مرحله نهایی رشته‌های تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ معرفی شدند.

معرفی راه‌یافتگان مرحله نهایی رشته‌های تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ+ فهرست اسامی

راهیابی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرحله پایانی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

محمد بهرام پور دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، توانست به مرحله نهایی رشته ی نمایش نامه خوانی ، با عنوان ( سه جلسه تراپی ) ، در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ راه یابد .

راه یافتگان استندآپ کمدی

گزارش تصویری/ پذیرش مهمانان در اولین روز اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اولین بخش اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ از تاریخ ۹ الی ۱۲ آذر ماه میزبان شرکت کنندگان بخش‌های ادبی فیلم و هنرهای تجسمی است.

انتصاب ارکان اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ

دکتر مجید احمدی دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ و مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت طی احکام جداگانه‌ای ارکان اختتامیه این جشنواره را  منصوب کرد.

تشرف دسته‌ جمعی شرکت‌کنندگان در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به حرم مطهر رضوی

در نخستین روز برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در پایتخت معنوی ایران که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است شرکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی و هنری به‌صورت دسته ‌جمعی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ اعزام برگزیدگان فرهنگی و هنری دانشگاه به اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش‌های ادبی، هنرهای تجسمی و فیلم یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بدرقه مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه به مشهد مقدس اعزام شدند

افتخار جامعه دانشگاهی داشتن دانشجویان نخبه در عرصه‌های فرهنگی و هنری است

دکتر محمدرضا صابری در آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ عنوان کرد: افتخار جامعه دانشگاهی داشتن دانشجویانی نخبه در عرصه‌های مختلف از جمله ادبی، فرهنگی و هنری در تمامی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که افتخار میزبانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی ادبی، فرهنگی و هنری سیمرغ را دارد.

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ / به روایت تصویر

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، صبح روز دهم آذرماه با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و سایر مسئولان وزارت و دبیرخانه جشنواره سیمرغ با نوای ملکوتی کتاب الله مجید، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا "علیه السلام" در مجتمع فرهنگی آموزشی سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت؛

افتتاح نمایشگاه آثار هنری منتخبان یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ افتتاح شد/ به روایت تصویر

نمایشگاه آثار هنری منتخبان یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، با حضور دکتر شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت افتتاح شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه جشنواره سیمرغ:

هنر متعالی سبب رشد اخلاقی هنرمند می‌شود

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به این که هنر متعالی سبب رشد اخلاقی هنرمند می‌شود عنوان کرد: برای پیشرفت هنری و خلق آثار ماندگار ضرورت دارد در کنار همه کارهایتان بخشی را برای کسب صفای باطن در نظر بگیرید.

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ  / به روایت تصویر

کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید و داوران بخش اختتامیه برگزار شد/ به روایت تصویر

در دومین روز از اختتامیة جشنواره بین المللی سیمرغ، بخشی از برنامه به برگزاری کارگاه‎‌های تخصصی بخش‌های جشنواره و بخشی به نشست کارشناسان فرهنگی این جشنواره با موضوع آسیب شناسی جشنواره سیمرغ اختصاص یافت.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ:

۲۸ هزار اثر برگزیده شده به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ در مشهد راه یافته است

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ و مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۸ هزار اثر برگزیده شده از سراسر کشور به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ در مشهد راه یافته است، آثاری که با کیفیت خوب و قابل توجهی تولید شده بود و به جرات می‌توان گفت که کار داوری آثار آسان نبود.

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ  / به روایت تصویر

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ:

افتخار جامعه دانشگاهی داشتن دانشجویان نخبه در عرصه‌های فرهنگی و هنری است

دکتر محمدرضا صابری در آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ عنوان کرد: افتخار جامعه دانشگاهی داشتن دانشجویانی نخبه در عرصه‌های مختلف از جمله ادبی، فرهنگی و هنری در تمامی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که افتخار میزبانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی ادبی، فرهنگی و هنری سیمرغ را دارد.

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ  / به روایت تصویر

داور بخش گرافیک جشنواره سیمرغ:

جشنواره سیمرغ در حوزه کاری خود شناخته شده است/ ضرورت برگزاری ورکشاپ های تخصصی به منظور حمایت و پرورش استعدادها

داور بخش گرافیک جشنواره سیمرغ، این جشنواره را شناخته شده و موفق، ارزیابی و بر ضرورت برگزاری ورکشاپ های تخصصی به منظور حمایت و پرورش استعدادهای دانشجویان در کنار رشته تحصیلی شان، تأکید کرد.

2

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری سیمرغ / به روایت تصویر

آیین افتتاحیه بخش نخست اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، صبح روز دهم آذرماه با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و سایر مسئولان وزارت و دبیرخانه جشنواره سیمرغ با نوای ملکوتی کتاب الله مجید، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا "علیه السلام" در مجتمع فرهنگی آموزشی سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

برگزاری بخش‌های نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های تخصصی

در جریان برگزاری دومین روز از مراسم اختتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ بخش های جنبی شامل نمایشگاه آثار هنری منتخبان مرحله کشوری و کارگاه های تخصصی نقد و بررسی آثار برگزار شد.

https://www.mefda.ir/d/2021/12/01/4/755438.jpg

دبیر داوران بخش هنرهای تجسمی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیمرغ:

شاهد آثار فاخر دانشجویان در این رویداد فرهنگی هنری هستیم

دبیر داوران بخش هنرهای تجسمی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: این ظرفیت وجود داشت که شاهد آثار بیشتری هم باشیم، اما به دلیل کمبود فضا و محدودیت‌های کرونایی این امکان میسر نشد.

دبیر هیات داوران بخش فیلم یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ:

حضور دانشجویان پزشکی در عرصه هنر فیلم سازی را به فال نیک می‌گیریم/راهیابی ۱۲ اثر فاخر با موضوع کرونا به مرحله نهایی داوری

دبیر هیات داوران بخش فیلم یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ گفت: در بخش فیلم یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ استعدادهای نابی را شناسایی کردیم که اگر مورد حمایت مطلوب قرار بگیرند در سال‌های آینده حرف‌های زیادی از پزشکان هنرمندمان خواهیم شنید.

 https://www.mefda.ir/d/2021/12/01/4/755189.jpg

داور بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ:

اگر نخبگان خوشنویس حمایت شوند شاهد آثار آنها تا ۲۰ سال آینده خواهیم بود

داور بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ گفت: می‌خواهیم که با شکست کرونا در سال ۱۴۰۱ شاهد قدردانی‌ شایسته و در خور شان از تک‌تک قهرمانان حوزه سلامت به‌ویژه شهدای مدافع سلامت و خانواده‌های معزز آنان و مدافعان ایثارگر سلامت با زبان هنر خوشنویسی داشته باشیم.

داور بخش ادبی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گفت:

حمایت از چاپ کتاب آثار ادبی بسیار ارزشمندتر از دریافت جوایز نفیس است

عبدالجبار کاکایی دبیر هیات داوران بخش ادبی جشنواره سیمرغ:دوره‌های مختلفی داوری این رویداد را داشتم و به جرات می‌توان گفت که سطح آن از بسیاری از جشنواره تخصصی این عرصه بهتر بود.

 https://www.mefda.ir/d/2021/12/01/4/755187.jpg

نظر شما