شناسهٔ خبر: 51101823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

یک زن خراسانی رکورد پیرترین فرد جهان را شکست!

اقتصادنیوز: فاطمه نوروزی ساکن تربت جام در خراسان رضوی، با 122 سال سن پیرترین زن و فرد جهان است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از منیبان، پیش از این، کین تاناکا ژاپنی با 118 سال سن به‌عنوان پیرترین شخص زنده جهان به‌صورت رسمی معرفی شده بود و ژان کالمان فرانسوی با 122 سال و 164 روز پیرترین فرد تاریخ محسوب می‌شد که در سال 1997 میلادی فوت کرده است. فاطمه نوروزی  متولد 1278/7/1 هجری شمسی در شهرستان تربت جام است و 122 سال و 2 ماه و 4 روز سن دارد.

وی اظهار داشت: 25 ساله بودم که ازدواج کردم؛ سواد ندارم و از حساب و کتاب دنیا چیزی متوجه نمی‌شوم.

فاطمه نوروزی که یکی از مسن‌ترین افراد ایران و جهان است، با کمک عصا راه می‌رود و وضو می‌گیرد و نمازهای پنجگانه خود را می‌خواند؛ او مبتلا به بیماری‌های قلبی‌، فشار خون و چربی خون بوده و شنوایی و بینایی‌اش ضعیف است.

منبع رتبه‌های برتر امسال رو از اینجا رایگان بگیر!

 

او در موعد خودش واکسن کرونا نیز زد 

یکی از پیرترین زن های دنیا در تربت جام واکسن کرونا زد

فاطمه نوروزی  که حافظه تاریخی قوی ای ندارد در مورد سن بالای خود می گوید : خودم هم نمی دانم چرا اینقدر سن کردم و با خدا می گویم ای خدا اولاد و پیر و جوان را پیش خودت بردی ما را تا که زنده نگه می داری و مرا با ایمان بمیران.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند کنونی فاطمه نوروزی می گوید : مادرم ۲ دختر داشته است و اولین فرزندش متولد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بوده است که هر دوی آنها فوت کرده است و من الان تنها فرزند مادرم هستم.

وی که یکی از مسن ترین افراد ایران و جهان است  به سختی و با کمک عصا راه می رود و وضو می گیرد و نماز پنجگانه خود را می خواند و دچار بیماری قلبی ، فشار خون و چربی خون و شنوایی و بینایی اش ضعیف  است.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند فاطمه نوروزی ۶۹ ساله و دارای و ۷ فرزند و ۸ نوه است.

نظر شما