شناسهٔ خبر: 51101479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستور رئیس پنتاگون برای انجام تحقیقات جدید در مورد حمله هوایی آمریکا به سوریه

وزیر دفاع آمریکا دستور تحقیقات درباره حمله سال ۲۰۱۹ به سوریه که باعث کشتار غیرنظامیان شد را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور داد تحقیقات جدیدی در سطح امنیتی بالا در مورد حمله هوایی آمریکا به سوریه در سال ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن ده‌ها زن و کودک شد انجام شود.

ژنرال گرت، از مقامات ارشد پنتاگون ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا درباره این حمله که توسط یک واحد عملیاتی ویژه ارتش آمریکا انجام شد تحقیق کند.

مقامات پنتاگون موظفند در این تحقیق به بررسی دقیق اشتباهات و خطا‌های نظامی در زمان حمله، گزارش تلفات غیرنظامیان، و نقض احتمالی قوانین جنگی بپردازند. هنوز معلوم نیست در صورت روشن شدن تمام زوایای پنهان این حمله بی رحمانه کسی در مورد آن در دولت آمریکا پاسخگو خواهد بود یا خیر.

این تصمیم در پی انتشار گزارشی در ماه‌های اخیر در روزنامه نیویورک تایمز گرفته شد که در آن گفته شده بود افسران ارشد و مقامات آمریکایی به دنبال پنهان کردن آمار دقیق تلفات غیرنظامیان در این حمله به سوریه هستند.

این حمله که در ۱۸ مارس ۲۰۱۹ به وقوع پیوست و به بهانه مبارزه با نیرو‌های داعش انجام شد یکی از بزرگترین تلفات غیرنظامیان در طول سال‌ها جنگ را به ثبت رساند، اما ارتش آمریکا هرگز به صورت علنی آمار دقیقی از تلفات مردم مظلوم سوریه را فاش نکرد.

انتهای پیام/

نظر شما