شناسهٔ خبر: 51101069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو شورای مشورتی وزارت امور اقتصاد و دارایی:

سامانه مودیان ضد فرار مالیاتی است

عضو شورای مشورتی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: کلیه فعالیت های مودیان در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی رصد می شود و قطعاً جلوی بیش از ۸۰ درصد فرارهای مالیاتی نیز گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد محمودی، عضو شورای مشورتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و کارشناس امور مالیاتی با بیان اینکه سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی تمام اطلاعات و تراکنش های بانکی و عملکرد تک تک اشخاص جامعه حتی افرادی که مودی نیستند را هم در برگرفته گفت: سازمان امور مالیاتی حداقل سه تا پنج سال زمان نیاز دارد تا این دو را تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه پلت فرم سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی بسیار دقیق و عمیق طراحی شدند افزود: کلیه فعالیت های مودیان اعم از فعالان اقتصادی ثبت شده و فعالان غیراقتصادی در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی رصد می شود و قطعاً جلوی بیش از ۸۰ درصد فرار های مالیاتی نیز گرفته خواهد شد.

عضو شورای مشورتی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهارکرد: این سامانه به قدری دقیق است که مدیران فاسدی که دارایی ها و وجوهی را بابت رانت هایی به نام دیگران و به حساب دیگران اخذ کردند اگر در این سامانه به طرق مختلف به حسابشان منتقل شود باید مالیات بر درآمد اتفاقی پرداخت کنند.

محمودی با بیان اینکه بازرسی ها و جریمه های بسیار سنگینی برای پزشکانی که از مالیات فرار می کنند پیش بینی شده گفت: جرایم در این قانون به قدری سنگین و بازدارنده است که مودیان مالیاتی و پزشکان، دیگر تمایلی به فرار مالیاتی نخواهند داشت.

کارشناس امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سامانه مودیان صرفاً یک سامانه مالیاتی نیست و بسیاری از مشکلات و مسائل دستگاه ها و وزارتخانه ها را هم حل و فصل خواهدکرد.

نظر شما