شناسهٔ خبر: 51101007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش قابل توجه قیمت محصولات اپل در ترکیه

شرکت اپل به دنبال وضعیت نامناسب اقتصادی ترکیه، فروش محصولات خود را با افزایش قیمت در این کشور از سر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmochina، اوایل این هفته بود که شرکت اپل به دنبال سقوط لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا و افزایش نگرانی‌های اقتصادی، فروش محصولات خود را در این کشور به طور موقت تعلیق کرد. اما حالا گزارش جدیدی از فروش مجدد اپل در ترکیه، با افزایش قیمت محصولات این شرکت خبر می‌دهد.

هفته گذشته ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش یافت که باعث شد اپل فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کند. ارزش این پول در بدترین نقطه ثبت شده در ۲۳ نوامبر، معادل ۰.۰۷۸ دلار آمریکا بود. از آن زمان، ارزش این ارز در برابر دلار آمریکا در نوسان بوده و در حال حاضر حدود ۰.۰۸۰ دلار آمریکا قرار دارد.

محصولات آیفون در ترکیه

طبق گزارش جدید MacRumors، اپل فروش محصولات خود را در این کشور با افزایش قیمت‌ها از سر گرفته است. براساس داده‌های ارائه شده توسط MacRumors افزایش قیمت برخی محصولات اپل را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس این داده ها، ما شاهد افزایش ۳ هزار لیر ترکیه (۲۴۲ دلار) در سری آیفون ۱۳ هستیم به جز نسخه آیفون ۱۳ پرو مکس که شاهد افزایش ۵ هزار لیری (۴۰۴ دلار) بود. قیمت مک‌بوک نیز افزایش داشته، به‌ طوری‌که مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی هر دو افزایش قیمت ۳۰۰۰ لیری (۲۴۲ دلار) داشتند. از طرفی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و نسخه ۱۶ اینچی پرو ۵ هزار لیر افزایش قیمت داشتند. مجموعا روند افزایش قیمت مشابهی در تمام محصولات ارائه شده توسط اپل در ترکیه مشاهده شده است.

از آنجایی که وضعیت اقتصادی ترکیه ناپایدار است، احتمالا در آینده‌ای نزدیک، اتفاقات و اخبار بیشتر در مورد عرضه محصولات اپل در این کشور شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما