شناسهٔ خبر: 51100988 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

۶ اشتباه رایج در شانه زدن مو

شانه زدن مو‌ها شاید کاری ساده و بدیهی به نظر برسد، اما در واقع روش‌های درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد. این درحالیست که شانه زدن صحیح مو‌ها می‌تواند آن‌ها را درخشان کند، وز آن‌ها را بگیرد و حتی رشد آن‌ها را زیاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، احتمالا بسیاری از شما فکر نمی‌کردید که شاید حین انجام کار ساده‌ای مثل شانه کردن مو‌های تان، اشتباهاتی را مرتکب شوید. شانه زدن مو‌ها مانند هر کار دیگری اصولی دارد و اگر نکات آن را رعایت کنید، موهایتان وضعیت بهتری پیدا می‌کند. در این قسمت قصد داریم اشتباهات رایج که تمام این سال‌ها در شانه کردن موهایتان داشتید را به شما معرفی کنیم:

۱. استفاده از شانه اشتباه
شانه یکی از مهم‌ترین ابزار زیبایی است که هر روز از آن استفاده می‌کنید. باید شانه‌ای انتخاب کنید که با مو‌های شما خوب رفتار کند. بهتر است همان گونه که به محصولات پوستی دقت می‌کنید تا متناسب با نوع پوستتان باشد، برای شانه هم به نوع و بافت موی خود دقت داشته باشید.

شما می‌توانید از انواع شانه‌ها با دندانه‌های پهن نزدیک به هم، ضخیم و نازک با بافت متفاوت استفاده کرده و ببینید کدام یک مو‌های شما را بهتر شانه می‌زند. به عنوان مثال اگر موی ضخیمی دارید، بهتر است که از شانه‌های پلاستیکی استفاده کنید که انعطاف پذیری بیشتری دارند و لابه لای مو‌های شما راحت‌تر حرکت می‌کنند.

همچنین با توجه به مدل مویی که قرار است داشته باشید، باید شانه‌های خود را تغییر دهید، به عنوان مثال شانه گرد و فلزی باعث می‌شود که هنگام سشوار مو‌های شما حجم بیشتری بگیرد، اما شانه‌های صاف باعث می‌شود که در نهایت مو‌های تان؛ مو‌های صاف تری باشد.

۲. از پوست سر تا ساقه مو‌ها را شانه می‌زنید
اکثر افراد فکر می‌کنند که شانه زدن باید دقیقاً از ریشه مو‌ها یعنی از پوست سر تا پایین مو‌ها باشد، اما انجام این کار به مو‌های شما آسیب وارد می‌کند و باعث گره خوردگی و فشار زیاد می‌شود و ریزش آن را افزایش می‌دهد و احتمال اینکه مو‌ها وز شود، بسیار بالا خواهد رفت. به جای آن بهتر است که از انتهای مو‌های خود شروع به شانه زدن کنید و کم کم بالا بیایید.

۳. قبل از حمام مو‌ها را شانه نمی‌زنید
مو‌های شما هنگام خیس بودن شکننده و مستعد آسیب است؛ بنابراین بهتر است که موقع خشکی مو، گره‌های آن را باز کنید تا در هنگام خیسی مجبور به شانه مو‌های خود نباشید. قبل از حمام حتما مو‌های تان را شانه بزنید.

۴. از یک شانه یکسان برای موی خشک و خیس استفاده می‌کنید
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، هنگامی که مو‌ها خیس هستند، در ضعیف‌ترین حالت خودشان قرار می‌گیرند؛ بنابراین بهتر است که شانه مخصوص مو‌های خشک و مو‌های خیس با یکدیگر متفاوت باشد. معمولا شانه‌هایی که مخصوص مو‌های خیس هستند، انعطاف پذیری بیشتری دارند و مو‌ها را خیلی تحت فشار قرار نمی‌دهند.

۵. بیش از حد مو‌ها را شانه می‌کنید
شانه کردن مو‌ها مانند هر کار دیگری باید به صورت متعادل انجام شود و نباید در آن زیاده روی کنید. اگر بخواهید بیش از حد مو‌های خود را پشت سر هم شانه بزنید، مو‌های تان زبر و شکننده خواهد شد.

۶. شانه را تمیز نمی‌کنید
بدون توجه به نوع مو و شانه‌ای که انتخاب کرده اید، باید چند هفته یک بار به طور منظم آن را تمیز کنید، اما اگر این موضوع را فراموش کنید، نه تنها شانه شما مو‌های اضافه را به خودش جذب می‌کند، بلکه چربی و آلودگی پوست سر را نیز به خودش می‌گیرد و در نتیجه اگر آن را به طور منظم تمیز نکنید، چربی‌ها و آلودگی‌ها لابلایش نفوذ پیدا می‌کنند.

بهتر است که هر دو هفته یکبار شانه را به طور کامل تمیز کنید و مو‌های روی آن را جدا کنید یا از شامپو بچه برای تمیز کردن لابلای آن استفاده کنید. با انجام این کار طول عمر شانه افزایش پیدا می‌کند. همچنین از کثیف شدن سریع‌تر مو‌ها جلوگیری می‌شود، زیرا یک شانه تمیز به مو‌های خود می‌زنید.

منبع: نمناک

برچسب‌ها:

نظر شما