شناسهٔ خبر: 51100838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

کم کاری دولت‌های گذشته در انجام تعهدات حوزه حمل‌ونقل عمومی

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: در تعهداتی که دولت‌های گذشته نسبت به موضوع حمل و نقل عمومی داشته‌اند بسیار کم کاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، اقبال شاکری، نماینده و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد طرح ترافیک و آلودگی هوا گفت: در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی از طرف وزارت کشور به شهرداری تحویل نشده است و دولت سهم خود را از حمل و نقل عمومی که ۳۰ تا ۵۰ درصد بوده تا کنون پرداخت نکرده ‌است و بدهی‌هایی که بابت موضوعات مختلف به شهرداری داشته‌اند همچنان انباشته شده است.

وی افزود: دو موضوع مسکن و حمل و نقل عمومی دو دغدغه بزرگ کمیسیون عمران مجلس است که بعد از روی کار آمدن دولت جدید و انتصاب وزیر هر هفته جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود و همچنین در جلسات با مدیریت شهری و اعضای شورای شهر نیز موضوعی که به صورت اولویت اول پیگیری می‌شود حمل و نقل عمومی است.

شاکری تصریح کرد: کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد کوتاهی‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام شده را ظرف ۲ سال آینده جبران کند و در این راستا تلاش کرده بخش خصوصی را به عنوان محرک اقتصادی در حوزه حمل و نقل تا آنجایی که می‌تواند حمایت و جذب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: با توجه به اینکه کار کردن با بخش خصوصی سختی‌هایی دارد ولی باید سختی‌ها را به جان بخریم و با شنیدن خواسته‌های آنها و حمایت از بخش خصوصی زمینه توسعه را فراهم کنیم که در این راستا نیز در قانون بودجه برای جذب سرمایه گذار خارجی به صورت فاینانس یا مستقیم اجازه داده‌ایم.

*** طرح ترافیک رافع مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران نیست

وی ادامه داد: طرح ترافیک رافع مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران نیست و تا حمل و نقل عمومی مطمئن و ایمن و به اندازه کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که خودروی شخصی خود را در محدوده طرح ترافیک نیاورند.
شاکری اظهار داشت: کمیسیون عمران در جهت رفع آلودگی تلاش کرد تا در بودجه ۱۴۰۰ برای بحث حمل و نقل بالاخص حمل و نقل عمومی اصلاحات خوبی را در بودجه انجام دهد.

تعهد ۶ ماهه استاندار تهران برای تشکیل کمیته هوای پاک
وی ادامه داد: کمیسیون عمران مطالبه گری برای اجرای قانون هوای پاک را انجام داده و استاندار تهران در حضور رئیس جمهور تعهد دادند که کمیته مربوط به هوای پاک را ایجاد کنند و در ظرف ۶ ماه تکلیف هر بخش را مشخص کنند که ما مطالبه گری در این مورد را در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای مدیریت و کنترل آلودگی هوا نیاز به فرماندهی و مدیریت واحد وجود دارد که در شهر تهران معتقدم مدیریت باید به شهردار داده شود تا کمیته قانون هوای پاک در تهران زیر نظر شهردار باشد و همه ذیل یک مدیریت شهری قوی کار خود را انجام دهند.

نظر شما