شناسهٔ خبر: 51100827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

مقایسه مزدا CX-3 با CX-5+ مشخصات فنی

مزدا CX-3 و CX-5 از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به مزدا CX-3 و CX-5 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا CX-3 و CX-5 این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

مزدا CX-3 و CX-5 دو خودرویی هستند که به عنوان کراس اوورهای جمع و جور و ساب کامپکت شناخته می شود و برای رقابت با خودروهای بسیار زیاد تولید شده اند. این 2 خودرو، خودرو‌های جذابی هستند که از زبان طراحی به کار رفته در ماشین آلات اسپرت بهره می‌برند، این دو کراس اوور مسلماً دو تا از بهترین گزینه‌ها در بخش‌های خود هستند. 

CX-۳ : CX-3 خودرویی با موتور ۲.۰ لیتری چهار خطی است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه CX-۳ که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است (حیف از عدم وجود CVT!)، این خودرو را همراه با قدرت قابل قبولی به حرکت در می‌آورد. 

مقایسه مزدا CX-3 در مقابل CX-5 + فیلم
 
 

CX-۵ : CX-۵ دو گزینه موتور را به خریداران ارائه می‌دهد. مدل‌های پایه ممکن است به یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شوند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و تقریباً مقدار گشتاور برابری دارد. قدم گذاشتن به مدل‌های Grand Touring Reserve و Signature به خریداران یک نسخه توربوشارژ از همان موتور را می‌دهد.

افرادی که تجربه سواری با این خودرو را داشته اند، به شدت آن را توصیه می کنند چرا که علاوه بر قدرت مناسب، بسیار مقرون به صرفه است.  گشتاور آن باعث می‌شود که در بزرگراه‌ها به سرعت در رمپ‌ها و در بدترین حالت زمستان کار کند. در مورد سوخت ممتاز از قدرت بالاتری برخوردار است، اما در موارد معمولی بدون شکایت کار خواهد کرد.

مقایسه مزدا CX-3 در مقابل CX-5 + فیلم
 
 

CX-۳: خط تولید CX-۳ به تریم تک اسپورت در آمریکا تقلیل یافته است. خوشبختانه، مزدا در مورد ویژگی‌هایی از جمله استارت دکمه‌ای، اتصال درگاه‌های USB و سیستم اطلاعات سرگرمی ۷.۰ اینچی این برند کوتاهی نمی‌کند. مجموعه کمک‌های راننده i-ActivSense نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب و ترمز اضطراری خودکار می‌شود.

CX-۵: علاوه بر کیت موجود در شریک نمایشگاه خود، CX-۵ گزینه‌هایی مانند نمای دوربین ۳۶۰ درجه و صفحه نمایش TFT قابل تنظیم مجدد را در پشت آمپری نیز به همراه دارد. صفحه‌نمایش مرکزی نیز بزرگ‌تر است، اکنون مدل‌های Signature با اندازه ۱۰.۲۵ اینچ، مخصوصاً با صندلی‌های چرمی ناپا قهوه‌ای Caturra، بسیار جذاب هستند.

مقایسه مزدا CX-3 در مقابل CX-5 + فیلم
 
 

 به گفته مزدا، سیستم اطلاعات سرگرمی خود را عمداً طوری طراحی کرده است که از صفحه نمایش لمسی استفاده نکند، زیرا شرکت احساس می‌کند چنین فناوری حواس راننده را پرت می‌کند. برای به حداقل رساندن حواس پرتی رانندگی، فرمان‌ها را می‌توان به سادگی با دکمه‌های چند منظوره Commander و دکمه‌های میانبر خودرو یا با فرمان صوتی چرخاند. این یک راه حل هوشمندانه است که در هر دو خودرو یافت می‌شود.

 مانند برخی خودروسازان آلمانی، مزدا دوست دارد خودرو‌های کراس اوور خود را با طول‌های مختلف طراحی کند. این دو مطمئناً جذاب هستند، بینی‌های کوسه و قوس چرخ‌ها مانند نیش زنبور متورم شده است و اگر صادق باشیم، تولیدکنندگان بدتری نسبت به آئودی وجود دارند.

انتهای پیام/

نظر شما