شناسهٔ خبر: 51100741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بیت کوین مرز جدید را فتح می کند؟

تداوم هراس بازار جهانی از سویه جدید کرونا!

اقتصادنیوز: قیمت طلا و نقره در معاملات دیروز روندی کاهشی داشت. با این حال بیت‌کوین توانست با تغییر مسیر به لاین صعود وارد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا و نقره در معاملات روز دوشنبه در آمریکا کاهش یافت. فلزات گرانبها تحت فشار مولفه‌هایی از جمله تقویت شاخص دلار آمریکا، جهش در بازار سهام آمریکا و افزایش بازده اوراق قرار داشتند. طلای فوریه(بهمن) با افت 3.40 دلاری به 1784.70 دلار رسید و نقره نیز با 0.31 دلار کاهش به 22.82 دلار در هر اونس رسید.

هرچند که سایه ترس از سویه جدید کرونا-اومیکرون- نسبت به روزهای گذشته کمر‌نگ‌تر شده است،  اما باید گفت به هیچ وجه نمی توان رویکرد معامله گران و سرمایه گذاران را در شروع هفته خوش بینانه ارزیابی کرد. اکنون گزارش‌ها تاکید می‌کنند که سویه Omicron ممکن است خفیف‌تر از سویه‌های قبلی باشد، اما روند تهاجمی آن بسیار بیشتر است و احتمالا در ترکیب واکسن‌ها برای رفع این تهدید تغییراتی باید اندیشیده شود.

آمار برای خرید دارایی های امن مانند طلا، دلار آمریکا و اوراق خزانه داری آمریکا همچنان صعودی است. برخی کشورها مرزهای خود را به روی خارجی‌ها بسته‌اند، اگرچه سازمان بهداشت جهانی می‌گوید این امر زودهنگام است. برخی از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند که به تدریج واهمه از ترس اومیکرون در بازارهای جهانی کاهش خواهد یافت.

gold

صعود بیت‌کوین

با بهبود پیش‌بین‌ها از آینده  بازار ارز دیجیتالی، دیروز بیت کوین به بالای مرز 58 هزار دلاری باز گشت. مرز مقاومتی بعدی در برابر روند صعودی این رمزارز، مرز 60 هزاردلاری است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی مجدد به تسخیر این رمزارز در آید.

Screen Shot 1400-09-09 at 00.19.17

نظر شما