شناسهٔ خبر: 51099931 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرعامل هلدینگ مطرح کرد:

وضعیت سودآوری و برنامه افزایش سرمایه "وغدیر" و عرضه اولیه دو زیرمجموعه

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر با اعلام توضیحاتی درباره وضعیت سودآوری و برنامه افزایش سرمایه مجموعه از عرضه اولیه دو شرکت تابعه طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر عباس حسینی در اولین روز از برگزاری هشتمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با بیان اینکه سرمایه گذاری غدیر بزرگترین هلدینگ چند رشته ای بشمار می رود در جمع خبرنگاران گفت: حجم دارایی گروه مالی غدیر به عنوان زیرمجموعه "وغدیر" در سال مالی منتهی به آذر 1400 بالغ بر 8 برابر شده و بخشی از سود تلفیقی هلدینگ غدیر را به خود اختصاص داد.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال 1404 سهم گروه مالی غدیر در سودآوری مجموعه به حدود 20 درصد برسد. گروه مالی غدیر ترکیبی از شرکت های تامین سرمایه دماوند، سبد گردان، سرمایه گذاری دی است و با داشتن دارایی 20 هزار میلیارد تومانی، سهامدار شرکت های مهمی در این مجموعه است و امید است با ورود این گروه مالی به بازار سرمایه طی سال آینده، یکی از بزرگترین عرصه های مالی حوزه تخصصی شرکت های سرمایه گذاری رقم بخورد.

این مقام مسئول ادامه داد: سرمایه گذاری غدیر در سال جاری بنابر تکلیف مبنی بر تامین حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح، محوریت حرکت را بر بازدهی قرار داد و با سودآوری دو برابری در زیرمجموعه ها با یک جهش روبرو خواهد شد. زیرمجموعه های مهم پس از سال ها از زیان دهی خارج شدند و اکنون سودآور هستند. به عنوان مثال هلدینگ ساختمانی غدیر پس از 5 سال از زیان خارج شد و امروز با داشتن سه مگاپروژه در کیش یکی از مهمترین بازیگران حوزه ساختمان در این جزیره محسوب می شود. در عین حال هم با پروژه دانش بنیان صنعتی سازی به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان ساختمان در آینده کشور مطرح خواهد شد.

حسینی با اشاره به درج نماد هلدینگ سیمان غدیر عنوان کرد: عرضه اولیه سهام این شرکت طبق اطلاعیه منتشره در 20 آذر انجام می شود. نزدیک به 12 درصد سهم سیمان تولیدی داخل به این هلدینگ تعلق دارد. دومین زیرمجموعه که درج نماد شده هلدینگ صنعت و معدن غدیر با 60 هزار میلیارد تومان دارایی است که طی سال جاری عرضه اولیه می شود. دو شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود هم درج نماد شده و در صف عرضه اولیه قرار دارند. در پایان سال جاری حدود 80 درصد پرتفوی "وغدیر" در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. با ورود گروه مالی غدیر به بازار سهام، ترکیب دارایی بورسی "وغدیر" از 200 هزار میلیارد تومان می گذرد.

وی درخصوص روند افزایش سرمایه هلدینگ و زیرمجموعه ها نیز توضیح داد: در هلدینگ صنعت و معدن غدیر و شرکت های تابعه افزایش سرمایه رخ داده و به دلیل اینکه این شرکت ها هنوز به بازار سرمایه وارد نشده اند، اثر آن در آینده مشخص خواهد شد. در حال حاضر سرمایه گذاری غدیر باتوجه به میزان سود انباشته و درآمد ماده 58 برنامه ای برای افزایش سرمایه وجود ندارد اما بررسی ها در سال مالی آینده در هیات مدیره آغاز خواهد شد. در شرکت های زیرمجموعه با دو روش تجدید ارزیابی و عرضه سهام در بازار سرمایه این برنامه برای بهبود ساختار مالی در دستور کار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما