شناسهٔ خبر: 51099299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چند درصد دانش آموزان البرز واکسینه شدند؟

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری البرز گفت:۹۵ درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، نورمحمد فردی افزود:  اکنون ۳۵ مرکز واکسیناسیون در سطح استان البرز فعال است و این فرآیند به خوبی پیش می رود.

وی ادامه داد: هیچ شهری در استان البرز قرمز و نارنجی نیست؛  روز گذشته استان البرز فوتی کرونا نداشت که همه اینها نشان دهنده تلاش ها برای مهار کرونا است.

فردی گفت: نقش رسانه ها در مدیریت بحران کرونا چند برابر شده است به همین دلیل سیاستگذاری  رسانه ای باید با اتکا بر دانش علوم شناختی منجر به برنامه ریزی صحیح برای صیانت از نگرش مخاطبان و جهت دهی درست آنها به سوی واقعیت موجود باشد تا از ترس و دلهره آفرینی جلوگیری شود.
وی افزود: در هر صورت رعایت صداقت و اصول اخلاقی در انتشار اخبار در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اهمیتی بیش از پیش دارد. 

فردی اضافه کرد: لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و درست توسط رسانه‌های مختلف و نقش آنها در بحران مانند همه گیری بیماری کووید ۱۹ واقعاً بر کسی پوشیده نیست در هر صورت رسانه به عنوان ابزار و رکن بلامنازع جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران در آگاهی بخشی،  جریان سازی و هدایت افکار عمومی نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند.

 رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز اضافه کرد: نقش دوگانه رسانه‌ها در بحران سازی ، بحران زدایی و برجسته‌سازی و کوچک نمایی،  امیدزایی و امید زدایی به دلیل سرعت در انتقال اخبار گسترده از فناوری نوین ارتباطی، توانایی در جذب مخاطبان و مشارکت در فرآیند شکل دهی به افکار عمومی سبب شده است که رسانه ها به ابزار مهمی برای مداخله در بحران و کشمکش های داخلی، ملی، منطقه ای و بین المللی تبدیل شدند. 
وی تاکید کرد: امروزه نمی توان مخاطب را منفعل در برابر پیام تصور کرد امروزه بیشتر مردم گوشی هوشمندی دارند که به اینترنت متصل است.

فردی با بیان اینکه رسانه ها اعم از صدا و سیما ، رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی  نقش موثری در جداسازی اخبار نادرست از درست دارند،افزود: در شرایط بحران افکار عمومی دستخوش تغییرات فراوان می شوند که در صورت عدم مدیریت درست آن شرایط بحران ممکن است بسیار پیچیده و غیر قابل کنترل شود.

معاون استاندار البرز گفت: در هر بحرانی،  رسانه‌ها برای صیانت، امنیت و سلامت مخاطبان باید سیاست دقیقی را دنبال کنند که همه افکار عمومی را آگاه کرده باشند.

فردی  افزود: رسانه ها به عنوان ابزار بلامنازع جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران در آگاهی بخشی، جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند.

معان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار البرز بیان داشت: بارها و بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید رسانه‌ها و مسوولان امیدآفرینی داشته باشند و نشاط و امید را در جامعه پر رنگ کنند. 

رییس شورای اطلاع رسانی تاکید کرد: نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تزریق واکسن به موقع جامعه هدف و همچنین عادی انگاری در شیوع بیماری کرونا خطرناک و خسارت بار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما