شناسهٔ خبر: 51097120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام نتایج تحقیقات پرونده حمله تروریستی به منزل نخست وزیر عراق

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که مشخص شده حمله به خانه مصطفی الکاظمی به وسیله دو پهپاد و با قصد جان او صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، از نتایج تحقیقات درباره حمله تروریستی ماه گذشته به خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خبر داد.

الاعرجی در اظهارات خود درباره تحقیقات این پرونده گفت: «مشخص شد که حمله به خانه نخست وزیر به وسیله دو پهپاد صورت گرفته است. این حمله همراه با شلیک دو پرتابه یکی روی پشت بام و دیگری در حیاط منزل او انجام گرفت.»

او در ادامه ضمن تائید این موضوع که هدف از این حمله قصد جان الکاظمی بوده، افزود: «متاسفانه تیم خنثی سازی مواد منفجره و پزشکی قانونی، پرتابه‌ها را بدون برداشتن اثر انگشت منفجر کردند. کمیته تحقیقات تصمیم گرفت اعضای این دو گروه که پرتابه‌ها را منفجر کردند، دستگیر و به وزارت کشور منتقل کند.»

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به ادامه تحقیقات برای یافتن علت عدم جمع آوری اثر انگشت و انفجار پرتابه، گفت: «کمیته تحقیقات به دور از بحث‌های سیاسی، به وظیفه میهنی خود عمل می‌کند. کمیته برای کشف عاملان این جنایت تمام تلاش خود را می‌کند و انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه نمی‌رود. ما از هیچ کشور خارجی برای تحقیقات در این پرونده کمک نگرفتیم.»

او در انتها دلیل منفجر نشدن پرتابه‌ها را سقوط برعکس آن‌ها عنوان کرد.

ماه پیش بود که منابع عراقی اعلام کردند که منزل الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته که این تلاش ناکام مانده و وی سالم ماند.

براساس این بیانیه، سوء قصد علیه نخست وزیر، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده بود که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، اما این عملیات نافرجام ماند و آسیبی به وی نرسید.

انتهای پیام/

نظر شما