شناسهٔ خبر: 51097106 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

امضا قرارداد ضد ایرانی توسط انگلیس و رژیم صهیونیستی

قراردادی ضد ایرانی در زمینه‌های سایبری، تجاری و دفاعی توسط انگلیس و رژیم صهیونیستی امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر یک پایگاه خبری گزارش داده انگلیس و رژیم صهیونیستی قراردی در زمینه‌های تجاری، دفاعی و سایبری امضا کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نوشته هدف توافق جدید، «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای» است.

«لیز تراس» و «یائیر لاپید»، وزیران امور خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی در یادداشتی مشترک در روزنامه دیلی‌تلگراف نوشته‌اند: «ما شب و روز برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای تلاش خواهیم کرد.»

پولیتیکو نوشته تراس و لاپید این قرارداد را امروز دوشنبه (۲۹ نوامبر/ ۸ آذر) در شهر لندن پایتخت انگلیس امضا کردند.

تراس در مصاحبه‌ای بعد از امضای این قرارداد گفت: «ایران هسته‌ای، کل خاورمیانه را به سمت مسابقه تسلیحات هسته‌ای سوق خواهد داد و ما خودمان را در بحبوحه یک جنگ سرد جدید خواهیم دید.»

وی اضافه کرد: «اما این بار، بمب در دستان انسان‌های جزم‌اندیش مذهبی خواهد بود که تروریسم برایشان نوعی سبک زندگی است. دنیا باید از این جلوگیری کند و می‌تواند این کار را انجام دهد: با تحریم‌های سخت‌تر، نظارت مستحکم‌ترو انجام گفت‌وگو از موضع قدرت.»

«پولیتیکو نوشته این «برنامه راهبردی» شامل مفادی در زمینه امنیت سایبری است و اسرائیل را به عنوان یکی از شریکان درجه یک انگلیس در این حوزه قرار می‌دهد.

امضای این قرارداد در روز آغاز دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها میان ایران و گروه ۱+۴ یکی از جدیدترین نشانه‌های گرم شدن روابط میان انگلیس و رژیم صهیونیستی است./فارس

 

نظر شما