شناسهٔ خبر: 51092851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین

دستگاه‌های اجرایی قزوین آمادگی لازم را برای سفرهای نوروزی داشته باشند

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی استان با هم‌افزایی و هماهنگی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی ۱۴۰۱ آماده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، افزود: هرگونه تصمیم در مورد سفرهای نوروزی منوط به نظر و تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا است.

فرخزاد گفت: جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر امسال به این دلیل، زودتر برگزار می شود تا دستگاه‌های اجرایی استان هماهنگی‌های لازم را برای این ایام انجام دهند.

وی اظهار داشت: در این جلسات سعی داریم هم‌ افزایی لازم را بین دستگاه‌های اجرایی افزایش دهیم و اگر در جایی نقصی وجود دارد برای رفع آن ورود پیدا کنیم.

فرخزاد تصریح کرد: با بررسی نقاط ضعف و قوت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی،  تمامی اعضای این ستاد تلاش کنند تا نواقص سال‌های گذشته برطرف و رضایتمندی مسافران، بیش از پیش فراهم شود.

رییس کارگروه خدمات سفر استان قزوین اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم باید بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری و دستگاه‌های اجرایی خدمات‌ رسان همانند هلال‌احمر، امداد خودرو و پلیس انجام شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی همانند پلیس هم باید موضوع ترددها و برقراری امنیت را در استان قزوین با نظارت دقیق انجام دهند و سرویس دهی به مسافران باید هدفمند شود و از همه امکانات به ویژه آموزش و پرورش در اسکان مسافران استفاده گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: در سطح شهرستان‌ها هم فرمانداران جلسات لازم را برای ایجاد هماهنگی بین ادارات برگزار کنند و با تشکیل کمیته‌ها برای اجرای سیاست ها تلاش نمایند.

فرخزاد با اشاره به اقدامات شهرداری قزوین در سال‌های گذشته به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر در استان‌های هم‌جوار به ویژه البرز و تهران، یادآور شد: همچنین در این ایام نباید از معرفی آثار تاریخی استان قزوین غافل شویم بلکه از این فرصت باید برای معرفی این آثار و جذب گردشگران استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی قزوین در ایام کرونا تنها سه ماه تعطیل بودند و برخی از این هتل‌ها به عنوان پشتیبان ستاد کرونا استان در طول این ایام خدمات ارائه کردند.

علیرضا خزائلی افزود: تعدادی از هتل‌ها پشتیبان قرنطینه کرونا بود و به کمک ستاد کرونا آمد بنابراین اسکان ما در ایام نوروز تعطیل نخواهد شد و با رعایت دستورالعمل ها به وظایف خود ادامه خواهند داد.

۱۷ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۱۵ میهمان پذیر و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین فعال هستند.

نظر شما