شناسهٔ خبر: 51091032 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word)

مایکروسافت ورد (Microsoft Word) از محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های واژه‌پرداز است. بیشتر کاربران تجربه کار با این برنامه را دارند، اما اگر شما نیز با مشکل به هم چسبیدن کلمات و حتی حروف روبرو شده‌اید، این مطلب را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، روش‌های رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word) را بدانید.

 

راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)

 
علت و رفع مشکل به هم چسبیدن حروف در ورد (Word)
 
بسیاری از موارد وجود دارند که کلمات و حروف در ورد به هم می‌چسبند که اصلاح دستی آن‌ها زمان بر است. این مشکل بیشتر در نسخه ۲۰۰۷ برنامه رخ می‌دهد، به خصوص وقتی که یک فایل ایجاد شده در نسخه‌های جدیدتر مانند ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و.. را در این نسخه باز می‌کنید. با این حال، روش‌هایی می‌توانند مشکل چسبیدن حروف در ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و.. را رفع کنند.
 
روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و… برای ورد ۲۰۰۷
 
برای حل مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد به خصوص در ورد ۲۰۰۷، ابتدا فایل وردی که مشکل دارد، باز کنید.
 
 
راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
 
 
روی دکمه Office در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده نیز روی Word Options کلیک کنید.
 
 
راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
 
 
حال در پنجره‌ای که باز می‌شود، تب Proofing را در سمت چپ انتخاب کنید. بخش When Correcting Spelling and Grammar in Word را در سمت راست صفحه پیدا کنید و همه گزینه‌های موجود در این بخش را غیر فعال کنید. در نهایت، روی OK کلیک کنید.
 
 
راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
 
علاوه بر این، برای این که فایل پس از ذخیره در سایر نسخه‌ها بدون مشکل باز شود، دوباره در همین پنجره به بخش Save بروید. منوی Save Files in this Format را باز و گزینه Word ۹۷-۲۰۰۳ Document (*.doc) را انتخاب کنید. حال، OK را بزنید. (در نظر داشته باشید با این کار برای رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد نمی‌توانید از برخی ویژگی‌های نسخه‌های جدیدتر استفاده کنید.)
 
 
راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
 
روش جلوگیری از چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
مشکل چسبیدن حروف در ورد به‌دلیل وجود نداشتن فونت استفاده شده در سایر رایانه‌ها نیز رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل، تب File را باز و روی Options کلیک کنید.
 
حال در پنجره باز شده در پنل سمت چپ به بخش Save بروید. در سمت راست در تنظیمات باز شده گزینه Embed Fonts in the File را فعال کنید. همین‌طور پیشنهاد می‌شود که گزینه Do not Common Fonts را نیز فعال کنید.
 
 
راه حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد (Word)
 
 
اکنون فایل‌ها را می‌توانید انتقال دهید و دیگر با مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد روبرو نشوید.
 
روش جداسازی حروف چسبیده در ورد (Word)
 
همان‌طور که در روش نخست رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در Word نیز اشاره شد، به خصوص زمانی که با نسخه بالای ورد کار می‌کنید، اما می‌خواهید آن‌ها را در مقصدی با نسخه قدیمی ورد باز کنید، به تب File بروید و روی Options کلیک کنید.
 
در پنجره باز شده، روی Advanced کلیک کنید. حال، گزینه Compatibility Options For را پیدا و منوی کشویی آن را باز کنید. سپس گزینه All New Documents را انتخاب کنید. در صورتی که منویی زیر آن باز شد (در غیر اینصورت OK را بزنید)، آن را هم باز و گزینه Word ۲۰۰۷ Microsoft Office را انتخاب و روی OK کلیک کنید.
 
 
 
 
به این ترتیب، روش‌های رفع مشکل چسبیدن کلمات در Word و چسبیدن حروف در آن، آموزش داده شد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما