شناسهٔ خبر: 51090152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بهبود ارزش معاملات بازار به مدد اوراق؛

بورس نزول کرد /3 نماد اثرگذار بر شاخص

اقتصادنیوز: امروز دوشنبه 8 آذر 1400 شاخص کل بورس نزول کرد و 88 درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی دولتی اختصاص داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته 4 هزار و 183 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 363 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 821 واحدی در سطح 374 هزار و 167 واحدی ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 10 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 503 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «شتران» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «غصینو» و «فرابورس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «کزغال» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی3 و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، سمگا و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 653 درصدی به رقم 37 هزار و 619 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 33 هزار و 70 میلیارد تومان بود که 88 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 510 میلیارد تومان رسید که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

نظر شما