شناسهٔ خبر: 51084702 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ترکیب احتمالی پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان

سرخ‌پوشان پایتخت امروز در دومین هفته متوالی در ورزشگاه آزادی این بار میزبان نفت مسجدت سلیمان هستند.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین: شاگردان یحیی گل‌محمدی امروز از ساعت ۱۸ درچارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجد سلیمان به مصاف شاگردان فراز کمالوند خواهند رفت.

سرخ‌پوشان پایتخت درحالی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌روند که دیدار هفته گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با ۱۱ امتیاز به رده چهارم جدول صعود کنند. این بازی از آن جهت برای پرسپولیس از اهمیت بالایی برخوردار است که شاگردان گل‌محمدی با پیروزی در این دیدار می‌توانند به صدر جدول رسیده و با روحیه‌ای مضاعف به استقبال دربی بروند.

اما در طرف دیگر شاگردان کمالوند تنها با ۵ امتیاز از شش بازی در رده سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای گرفته‌اند، باتوجه به شکست هفته قبل خود برای گرفتن امتیاز از پرسپولیس با تمام قوا در این مسابقه حاضر خواهند شد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرسپولیس با ترکیب زیر بازی را شروع خواهد کرد:

گلر اول پرسپولیس به رغم یک اشتباه عجیب و غریب در دیدار با صنعت نفت آبادان درواپسین دقایق آن دیدار یک موقعیت تک به تک از حریف گرفت. برهمین اساس یحیی گل محمدی تصمیم گرفته است باز هم به حامد لک اعتماد کند.

یحیی گل محمدی به شدت از عملکرد زوج جدید خط دفاع پرسپولیس راضی است. علی نعمتی چپ پا در کنار فرشاد فرجی راست پا به خوبی مهاجمان نفت آبادان را مهار کرده و در بازیسازی نیز موفق ظاهر شدند تا این هفته نیز فیکس باشند.

یکی از کم‌نوسان‌ترین بازیکنان هفته‌های اخیر پرسپولیس مهدی شیری بوده است. از طرفی سیامک نعمتی به رغم پشت سرگذاشتن مصدومیت دیگر برای بازی در دفاع راست مد نظر گل محمدی نیست.

سعید آقایی در شروع دیدار با نفت مسجد سلیمان در ترکیب اصلی است اما احتمال دارد در صورت گره خوردن بازی جای خود را به وحید امیری آچارفرانسه بی ادعای پرسپولیس و تیم ملی ایران بدهد. البته آقایی هنوز با آن مدافع نفوذی و پاسور فصل گذشته فاصله دارد.

زننده تنها گل پرسپولیس در دیدار با صنعت نفت آبادان هم نیازی به تعریف و تمجید ندارد. میلاد سرلک ملی پوش رهبرخط میانی پرسپولیس و بازیساز اصلی این تیم محسوب می‌شود که در کارهای دفاعی نیز تأثیرگذار است.

کمال کامیابی‌نیا با وجود دوری از مسابقات رسمی و آمادگی مطلوب گذشته هنوز کارآیی دارد. او به لطف تجربه بالای خودش توانست در دیدار با صنعت نفت آبادان راضی کننده ظاهر شود. شماره ۱۱ پرسپولیس از دقیقه ۲۶ جانشین احسان پهلوان مصدوم شد و کاری کرد کادرفنی قرمزها تا آخر بازی، رضا اسدی را فراموش کنند. تنها تغییر یحیی گل محمدی در این دیدار نسبت به بازی با صنعت نفت آبادان هم همین کمال کامیابی نیاست. کامیابی نیا قرار است کمی عقب تر از میلاد سرلک بازی کند.

وحید امیری و مهدی ترابی در سمت چپ و راست خط میانی در پرسپولیس بازی می‌کنند.

کاپیتان پرسپولیس همچون دیدار با صنعت نفت آبادان آزاد است در هرجای زمین که خواست سرک بکشد. امید عالیشاه قادر است آزادانه به خط حمله، هافبک راست یا چپ برود و مدافعان حریف را دریبل بزند. او به نوعی مهاجم سایه و هافبک هجومی‌پرسپولیس در این بازی است.

هرچند مهدی عبدی به عنوان بازیکن تعویضی برابرصنعت نفت آبادان خوش درخشید اما شنیده می‌شود مهاجم نوک پرسپولیس در بازی روز دوشنبه عیسی آل کثیر است. این مهاجم خوزستانی باید با دوندگی و پرس خود مدافعان نفت مسجد سلیمان را خسته کند تا در نیمه دوم با ورود مهدی عبدی، پرسپولیس راحت تر دروازه مهمان را باز کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان:

حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

نظر شما