شناسهٔ خبر: 51080326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئال مادرید 2 - سویا 1؛ صدرنشینی با شلیک وینیسیوس

صاحب‌خبر -
رئال مادرید 2 - سویا 1؛ صدرنشینی با شلیک وینیسیوس
خبرگزاری آریا- در مهم ترین مسابقه از هفته پانزدهم لالیگا، رئال مادرید صدرنشین به مصاف سویا، تیم سوم جدول رفت و توانست با درخشش وینیسیوس به پیروزی برسد.
به گزارش آریا، رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان سویا بود و در دیداری پر افت و خیز به یک پیروزی ارزشمند رسید. تیم آنچلوتی یکی از رقبای اصلی خود در مسیر قهرمانی لالیگا را با شکست بدرقه کرد تا روند درخشان رئال مادرید ادامه پیدا کند. دیدار در دقایق ابتدایی با برتری سویا در جریان بود و گل زود هنگام رافا میر سردرگمی بازیکنان رئال مادرید را بیش از پیش کرد. اما تیم میزبان در ادامه با به دست گرفتن بازی موفق به جبران گل خورده شد. در دقایق پایانی بازی، فشار رئال مادرید روی دروازه سویا افزایش یافت و در نهایت، گل دیدنی وینیسیوس جونیور تعداد برد های متوالی لوس بلانکوس را به عدد 6 رساند. با این برد، تیم آنچلوتی با 4 امتیاز فاصله از تیم دوم جدول یعنی اتلتیکو مادرید، صدرنشینی خود را تثبیت کرد.
شاگردان کارلو آنچلوتی تا آخرین دقایق بازی امتیازات را با تیم حریف تقسیم کرده بودند تا اینکه گل تماشایی وینیسیوس، سه امتیاز را نصیب رئال کرد تا این تیم همچنان با چهار امتیاز برتری در صدر جدول لالیگا جای داشته باشد. دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد.
در دقیقه 12 بود که سویا روی اولین موقعیت جدی بازی به گل رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه رئال بود که رافا میر ارسال خوب آکونیا را با ضربه سر تبدیل به گل کرد. دو دقیقه بعد، چیزی نمانده بود که روی اشتباه کارواخال، سویا به گل دوم برسد اما حضور به موقع آلابا، مانع گلزنی دوباره رافا میر شد.
در ادامه رئالی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند؛ هرچند در ایجاد موقعیت توفیق چندانی نداشتند. در مقابل در دقیقه 31، چیزی نمانده بود که سویا به گل دوم برسد اما ضربه تماشایی لوکاس اکامپوس به تیر دروازه کورتوا برخورد کرد. یک دقیقه رئال به گل تساوی رسید. شوت محکم ادر میلیاتو از پشت محوطه جریمه را یاسین بونو به سختی برگشت داد اما توپ برگشتی به بنزما رسید و او هم به راحتی دروازه خالی را باز کرد. در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و هر دو تیم به زدن گل های بعدی بودند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی 1-1 به رختکن رفتند.
نیمه دوم را سویا بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بازیکنان این تیم بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه رئال ایجاد کنند. در دقیقه 57، روی یک حرکت تیمی از بازیکنان رئال، مارکو آسنسیو صاحب موقعیت شد اما ضربه او هم راهی به چهارچوب دروازه سویا پیدا نکرد. در ادامه این رئالی ها بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و حملات بیشتری روی دروازه سویا داشتند؛ هرچند در ایجاد موقعیت توفیق چندانی نداشتند.
بازی به همین ترتیب ادامه داشت و در حالی که به نظر می رسید بازی با همان نتیجه تساوی نیمه اول به پایان خواهد رسید، وینیسیوس جونیور در دقیقه 87 گل برتری رئال را به ثمر رساند. روی یک پاس بلند مورب از ادر میلیتائو بود که وینیسیوس در سمت چپ زمین صاحب توپ شد و بعد از یک حرکت عرضی، با شوتی تماشایی دروازه را باز کرد. بازیکنان سویا که همه چیز را از دست رفته می دیدند، پیش کشیدند اما در دقایق باقی مانده نتوانستند کاری از پیش ببرند و در نهایت بازی با برتری 2-1 رئال به پایان رسید.
شرح گل ها:
رئال مادرید 0-1 سویا؛ رافا میر 12`: ارسال مارکوس آکونیا از روی نقطه کرنر با ضربه سر عالی رافا میر وارد دروازه کورتوا شد.
رئال مادرید 1-1 سویا؛ کریم بنزما 32`: بونو در مهار شوت از راه دور میلیتائو ناموفق بود و توپ پس از برخورد به دست او و تیرک دروازه به کریم بنزما رسید تا او به راحتی دروازه خالی را باز کند.
رئال مادرید 2-1 سویا؛ وینیسیوس جونیور 87`: وینیسیوس جونیور در کنار زمین توپ را کنترل کرد و پس از حرکت در عرض، با یک شوت فوق العاده از پشت محوطه جریمه توپ را وارد دروازه کرد.
کاسیمیرو در پایان بازی گفت:« هر دو تیم در بهترین شرایط خود قرار داشتند و این یک پیروزی سخت و سزاوارانه بود. نیمه اول و در ابتدای دیدار نتوانستیم خودمان را با ریتم بازی هماهنگ کنیم و توپ و میدان در اختیار سویا بود. آنها خیلی خوب بازی می کردند ولی شرایط میزبانی کمک کرد رفته رفته بر بازی مسلط شویم. تعویض ها نیز موثر برود و تیم جان تازه ای گرفت.»
کاسیمیرو در مورد وینیسیوس گفت:« وینیسیوس می داند که بازی ها از این پس برایش دشوارتر نیز خواهد شد چرا که حالا دیگر همه می دانند او چه بازیکن بزرگ و خطرناکی است. امشب با حداقل کاری که انجام داد توانست سوپرگل پیروزی بخش تیم را بزند.»

نظر شما