شناسهٔ خبر: 51078251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۲ اپیدمی کرونا

روند بستری و فوت در استا‌ن‌های مختلف گزارش شده است و با توجه به شناسایی سویه جدید باید مراقب بود تا گرفتار پیک ششم نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  روند بستری و فوتی در کشور نزولی است و از ابتدای هفته هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم. بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت  تا یکشنبه، ۷ آذر بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ نفر رسید. در شبانه روز گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

تا کنون ۵ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۲۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳ هزار و ۳۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است , ۵۷ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۹۵ نفر دُز دوم و ۹۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۳۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۵ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی نداشته اند، در ۲۲ استان بین ۱ تا ۵ مورد و در ۴ استان نیز بین ۵ تا ۹ مورد مرگ و میر ثبت شده است.

روند اپیدمی در کشور

در عین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر مصادف با هفته ۹۲ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۳۱۸۶۲ بوده که حدود ۱۰ هزار مورد سرپایی کاهش داشتیم، تعداد موارد بستری جدید مورد ۵۸۹۰ بوده که حدود ۱۴۰۰ نفر کاهش داشته است، همچنین تعداد موارد فوتی جدید ۷۸۱ مورد بوده است که روند کاهشی دارد.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها

مرور روند همه‌گیری در استان‌های کشور در هفته آخر آبان ماه

تهران

در استان تهران در هفته سوم آبان ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۲۷۴ مورد، تعداد موارد بستری جدید ۹۶۶ مورد و تعداد موارد فوتی جدید ۱۲۸ نفر بوده و میزان بستری و فوت افزایش یافته است.

در هفته اخیر بستری ثابت و موارد فوت استان تهران افزایش بارز نشان می‌دهد، بروز بستری و موارد فوت به حد متوسط کشور صعود کرده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ تهران

ایلام

در این هفته روند بستری و موارد فوت استان، کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری همچنان در بالاترین میزان نسبت به متوسط کشور قرار دارد و میزان مرگ و میر استان با تنزل معادل متوسط کشور شده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ ایلام

یزد

در هفته اخیر موارد  بستری و فوت روند ایستا داشته است. میزان موارد بستری  و مرگ و میر استان نیز از حد متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ یزد

آذربایجان غربی

 در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشوری بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ آذربایجان غربی

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر بوده و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور پایین تر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خراسان جنوبی

سمنان

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری بالاتر از  متوسط کشور بوده و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور بالاتر رفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ سمنان

کهگیلویه و بویر احمد

در هفته اخیر افزایش روند بستری و  کاهش موارد فوت مشاهده می‌شود،  بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ کهگیلویه و بویر احمد

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است، بروز موارد بستری و مرگ و میر از متوسط کشور بالاتر رفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان کرمان

همدان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش یافته و فوت ایستا بوده است. بروز موارد بستری و مرگ و میر  از متوسط کشور بیشتر بوده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ همدان

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری ایستا و موارد فوت افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری بیشتر از متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان به حد متوسط کشور صعود کرده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خراسان شمالی

چهارمحال  بختیاری

روند بستری و فوت کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ چهارمحال و بختیاری

زنجان

در هفته اخیر روند کاهشی بستری و موارد فوت استان مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری از  متوسط کشور  بیشتر و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ زنجان

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان هنوز از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۲ اپیدمی کرونا

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت استان کاهش را نشان می‌دهد. میزان بروز بستری کمی بیشتر از متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر شده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ اردبیل

مرکزی

روند بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش نشان می‌دهد. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر شده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ مرکزی

قزوین

موارد بستری استان کاهش و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و مورتالیتی از حد متوسط کشور بیشتر شده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ مرکزی

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت استان روندی صعود داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۲ اپیدمی کرونا

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ کردستان

لرستان

موارد بستری و فوت استان روندی نزولی دارد و موارد استان را نشان می‌دهد. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ لرستان

مازندران

در هفته اخیر برای چندمین هفته متوالی ایستایی روند بستری و موارد فوت استان مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری در حد متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ مازندران

اصفهان

بستری و فوت استان روندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری و مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ اصفهان

البرز

در هفته اخیر کاهش روند بستری و افزایش موارد فوت استان ملاحظه می‌شود. بروز موارد بستری کمتر از متوسط کشور شده و میزان مرگ و میراز متوسط کشور پیشی گرفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ البرز

فارس

در این هفته موارد بستری روندی ایستا داشته است و در موارد فوت روندی افزایشی مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری از حد متوسط کشور کمتر و میزان مورتالیتی از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ فارس

خراسان رضوی

روند بستری و موارد فوت کاهش نشان می‌دهد. بروز موارد بستری استان و میزان مرگ و میر از حد متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان فارس

گیلان

در هفته اخیر روند بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ گیلان

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و فوت استان مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری پایین‌تر از متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ قم

هرمزگان

موارد بستری و فوت استان در هفته اخیر کاهش  را نشان می‌دهد. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان هرمزگان

گلستان

روند بستری و فوت کاهش یافته است. میزان بروز بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ گلستان

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش داشته و موارد فوت افزایش را نشان می‌دهد. میزان بروز بیماران بستری و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ سیستان و بلوچستان

بوشهر

روند موارد بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان بستری از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌

خوزستان

موارد بستری و موارد فوت کاهش  را  نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خوزستان

انتهای پیام/

نظر شما