شناسهٔ خبر: 51077555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث‌ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد

یاسوج- معاون میراث‌ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد و در این دوره ۱۱ حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور مرمت و ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم دادی نژاد افزود: این بازار تاریخی بعد از مرمت باهدف ایجاد اشتغال‌زایی برای مردم و رونق صنعت گردشگری در شهرستان کهگیلویه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: اقدامات خوبی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام‌شده و احیای مسجد تاریخی مورک، واگذاری مجموعه کاروانسرا به بخش خصوصی، مرمت خانه تاریخی کهزادی و اجرای شش برج نوری در بافت تاریخی ازجمله اقدامات صورت گرفته در این بافت است.

دادی نژاد تصریح کرد: کاوش و آواربرداری ارگ بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری گذر پشت کاروانسرا، احداث پارک مسجد ابوذر مرمت حجره‌های کاروانسرا، مرمت حجره‌های امامزاده جابر (ع)، سم‌پاشی مجموعه بلاد شاپور و تدوین و آماده‌سازی ثبت جهانی شهر تاریخی دهدشت از دیگر اقدامات انجام‌شده برای سامان‌دهی بافت تاریخی دهدشت است.

وی افزود: بافت قدیمی بلاد شاپور با ۳۷ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های تاریخی کشور است و برای سامان‌دهی، احیا، ترمیم و آواربرداری بافت تاریخی شهر دهدشت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است

نظر شما