شناسهٔ خبر: 51077457 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

امروز؛ دوئل نفتی‌ها با سرخابی‌ها

صاحب‌خبر -
آدرینا ورشینگر/ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود. 2 بازی از ساعت 15 برگزار می‌شود که در یکی از آنها پیکان و گل‌گهر در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم می‌روند. خودروسازان در بازی قبل مقابل نساجی به تساوی 2-2 رسیدند تا به رده پنجم سقوط کنند و سیرجانی‌ها هم برابر استقلال به تساوی 1-1 دست یافتند تا چهارمین مساوی پیاپی را کسب کنند و با 10 امتیاز به رده ششم بروند. در دیگر دیدار مس رفسنجان در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه پذیرای هوادار است. رفسنجانی‌ها هفته گذشته برای اولین مرتبه در تاریخ خود در لیگ برتر با یک پنالتی به پیروزی رسیدند و موفق شدند نفت مسجدسلیمان را 1-0 شکست دهند. پنالتی که البته حاشیه‌های زیادی به همراه داشت و باعث توقف طولانی مدت بازی شد. گرچه شاگردان محمد ربیعی در نهایت به برتری رسیدند و با 8 امتیاز به رده نهم آمدند. در مقابل شاگردان رضا عنایتی هنوز در لیگ برتر موفق نبوده‌اند و با تساوی بدون گلی که در بازی قبل برابر آلومینیوم به دست آوردند، 4 امتیازی شدند تا در رده چهاردهم جدول باشند. در یکی از بازی‌های مهم این هفته، سپاهان و نساجی از ساعت 16 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان محرم نویدکیا با پیروزی 2-0 مقابل فجرسپاسی در هفته ششم، 13 امتیازی شدند تا دوباره به صدر بازگردند و برای حفظ جایگاه‌شان باید امروز از سد تیم سختکوش نساجی عبور کنند. نساجی بعد از برد در هفته اول دیگر برنده نشده و با 6 امتیاز دوازدهم است. البته آنها در این بازی سرمربی‌شان را روی نیمکت دارند؛ ساکت الهامی بعد از اتفاقاتی که در بازی گل‌گهر و نساجی در هفته سوم رخ داد و باعث اخراجش از کنار خط شد، 6 جلسه از همراهی تیمش محروم شد ولی در ادامه 3 جلسه از این محرومیت برای 6 ماه به حالت تعلیق در آمد.
دورخیز آبی‌پوشان برای 3 امتیاز
در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، صنعت نفت و استقلال از ساعت 16 در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. طلایی‌پوشان آبادان در بازی قبل با یک گل مغلوب پرسپولیس شدند و با 4 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند. جایگاهی که اصلاً مورد انتظار هواداران پرشور نفت نیست و آنها امیدوارند تا برزیلی‌ها در این بازی بتوانند به موفقیت برسند. البته علیرضا منصوریان 5 بازیکنش (حسن بیت‌سعید، فرزاد جعفری، محمود مطلق‌زاده، حسین ساکی و رضا جبیره) را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در سمت مقابل آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی به خوزستان سفر کرده‌اند تا دومین بازی پیاپی خارج از خانه‌شان را برگزار کنند که 3 هفته است رنگ برد را ندیده‌اند. شاگردان فرهاد مجیدی که با 12 امتیاز در رده سوم قرار دارند، هفته پیش در حالی برابر گل‌گهر به تساوی رسیدند که اجازه استفاده از یامگا و ژستد را پیدا نکردند ولی گفته می‌شود مشکل برای استفاده از این بازیکنان خارجی حل شده و آنها می‌توانند برابر نفت به میدان بروند. صنعت نفت و استقلال تاکنون 20 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 11 پیروزی برای استقلال و 7 برد هم برای صنعت نفت به ثبت رسیده و 2 بازی هم مساوی شده است. استقلالی‌ها موفق شده‌اند 38 بار دروازه صنعت نفت را باز کنند و 21 گل هم خورده‌اند. آخرین بازی دو تیم در هفته بیستم لیگ بیستم در آبادان بود که استقلال با گل دقیقه 95 آرمان رمضانی 1-0 به برتری رسید. بازیکنی که در این مسابقه به دلیل سرماخوردگی حضور ندارد. قضاوت این بازی را محمدرضا اکبریان برعهده دارد که با توجه به چالش مجیدی و اکبریان در لیگ هجدهم، استقلالی‌ها اعتراض خود را به صورت رسمی بابت انتخاب او اعلام کردند.
سرخپوشان درصدد تکرار برد
در آخرین بازی امروز پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان پایتخت با پیروزی در بازی قبل برابر صنعت نفت، 11 امتیازی شدند تا خود را به رده چهارم برسانند. شاگردان یحیی گل‌محمدی حالا باید برابر یک تیم نفتی دیگر قرار بگیرند و امیدوارند با کسب نتیجه، جایگاه خود را در بالای جدول تقویت کنند. در مقابل تیمی قرار دارد که از ابتدای فصل با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده و با 5 امتیاز در رده سیزدهم جدول هستند. مسجدسلیمانی‌ها در این بازی فراز کمالوند سرمربی‌شان را به دلیل اخراج در بازی قبل در‌اختیار ندارند. ضمن اینکه جاسم کرار هافبک این تیم هم با مصدومیت روبه‌رو شده و احتمالاً به این بازی نمی‌رسد. سرمربی پرسپولیس به شاگردان خود تأکید کرده که امتیازات خانگی را باید به دست آورند و در این شرایط باید دید مقابل نفت چه نتیجه‌ای می‌گیرند. نکته حائز اهمیت اینکه در دو سوی میدان تیم‌هایی هستند که در هفته‌های گذشته بارها به روند داوری‌ها اعتراض کرده‌اند و در این شرایط کوپال ناظمی قضاوت مسابقه را برعهده خواهد داشت. پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان تاکنون 8 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن 5 مساوی، یک برد نفت و 2 برد پرسپولیس بوده است. در مجموع این بازی‌ها، پرسپولیس 7 و نفت 6 گل زده‌اند. آخرین بازی دو تیم هفته هجدهم لیگ بیستم در تهران بود که 2-1 به سود میزبان به پایان رسید. گفتنی است 3 دیدار باقی‌مانده هفته هفتم فردا برگزار می‌شود.

برش
گل‌محمدی: نباید به خاطر دربی امتیاز از دست بدهیم

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان گفت:«مقابل تیمی بازی داریم که جوان و دونده است. شرایط جدول برای هر دو تیم  حساس است و ما به‌هیچ عنوان نمی‌خواهیم در بازی‌های خانگی امتیاز از دست بدهیم. پس از بردن نفت‌آبادان از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کردیم اما بدقولی باشگاه گریبانگیر بازیکنان شده است. آنها زندگی و خرج دارند و درآمدشان فقط از فوتبال است. با‌وجود این آماده مسابقه هستیم.» یحیی گل‌محمدی بیان داشت: «باید بتوانیم از لایه‌های دفاعی حریف رد شویم و این کار هم با سرعت دادن و ارسال پاس‌های سالم در زمین حریف انجام خواهد شد. نباید به‌خاطر دربی امتیاز از دست بدهیم. هیچ‌کس حق ندارد  چون دربی  در پیش است مراقب باشد که کارت زرد نگیرد ، این کار واقعاً غیرحرفه‌ای است. »

نظر شما