شناسهٔ خبر: 51077231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از کرونای

­معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود و برای قرمز نشدن دوباره شهر‌ها به ایمنی سازی بیشتری نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: تاکنون صد و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا به هموطنان تزریق شده است.
وی با اشاره به آخرین وضع شهر‌ها از لحاظ کرونایی افزود: در این سه روز اخیر وضع کشور به آرامش رسیده و بیشتر نقاط کشور شرایط آبی و زرد دارد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:خوشبختانه با تزریق واکسن به آحاد جامعه، ایمنی پایه حاصل شد هرچند هنوز با ایمنی کامل فاصله داریم و انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود و برای قرمز نشدن دوباره شهر‌ها به ایمنی سازی بیشتری نیاز است.
حیدری با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر موفقیت و یا عدم موفقیت وضع موجود بسیار تأثیرگذار است، گفت: وضع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان نگران کننده است.
وی ادامه داد: شرایطی برای افراد حساس و در معرض خطر ایجاد شده که بتوانند از دز سوم واکسن کرونا استفاده کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۶۰ سال و نیز افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای که بیش از ۴ ماه از تزریق دُز دوم واکسن‌شان گذشته، برای دریافت دُز یادآور واکسن کرونا مراجعه کنند.
حیدری بیان کرد: با هماهنگی وزارت کشور سامانه‌ای طراحی شد تا تمام اطلاعات افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند در این سامانه که به درگاه شرکت‌های حمل‌ونقلی وصل است، ثبت شود و به افرادی که واکسن زده‌اند خدمات ارائه شود.
احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست گفت: سویه «اومیکرون» پنجمین سویه بیماری کووید ۱۹ است که سازمان بهداشت جهانی اومیکرون را واریانت نگران کننده معرفی کرده است.
وی افزود: تعداد جهش‌هایی که در این واریانت اتفاق افتاده به‌طور قابل توجهی بیشتر از واریانت‌های قبلی است و نقاط کلیدی‌تر و بحرانی‌تری را هدف قرار داده است.
مصطفوی با بیان اینکه تا امروز این واریانت از ۱۲ کشور جهان گزارش شده است، گفت: با توجه به احتمال تأثیرگذاری این سویه بر ایمنی بدن، همچنان باید بر میزان سرایت پذیری و بیماری زایی آن مطالعات تکمیلی و پایش مستمر صورت گیرد.

نظر شما