شناسهٔ خبر: 51077200 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ذکاوت زن سوسنگردی در اسیر کردن ۶ مزدور بعثی ارتش صدام + تصویر

«مجیده نگراوی» از زنان عرب ساکن سوسنگرد بود که در پی محاصره این شهر توانست شش سرباز بعثی را به اسارت درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضور زنان در دوران دفاع مقدس بخش مهم و کمتر دیده شده از هشت سال جنگ تحمیلی است. زنان در این بازه زمانی حساس توانستند با ورود موثر خود به عرصه‌های پشتیبانی، رزم و امدادگری به کمک مردان و رزمندگان جنگ را به گونه‌ای اداره کنند که در نهایت پیروزی از آن ملت ایران شود.

حضور مقتدرانه زنان و حمایت‌های آنان از جبهه‌ها باعث شد تا روح زندگی در جنگ نابرابر هشت ساله دمیده شود و استقامت و استواری یک ملت را رقم بزند.

ماجرای بانوی سوسنگردی و اسارت شش سرباز بعثی+ تصویر

«مجیده نگراوی» از زنان ساکن خرمشهر در روز‌های آغازین جنگ تحمیلی توانسته بود چند سرباز عراقی را در خانه خود به اسارت درآورد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به استان خوزستان در اسفند سال ۱۳۷۵ با این بانوی مجاهد دیدار و از وی تقدیر کردند.

شیرزن عرب دشت آزادگان و همرزم سردار شهید علی هاشمی در روز‌هایی که دشمن بعثی به مرز‌های کشور حمله کرد و با شعار خلق عرب در آرزوی دستیابی به خوزستان بود با دست‌های خالی توانست اقتدار خود را به دشمنان نشان دهد.

گفته شده تعداد سربازانی که این زن اصالتا سوسنگردی به اسارت درآورده شش تن بوده که برخی این سربازان را پنج تن و برخی دیگر چهار تن ذکر کرده‌اند، اما رزمندگان محلی اسارت چهار سرباز بعثی را قطعی می‌دانند.

بانو نگراوی در‌باره حضورش در عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد و اسارت افسران بعثی اظهار داشت: وقتی ارتش بعث در حمیدیه شکست خورد، سربازان دشمن با اضطراب و سراسیمه پا به فرار گذاشتند. در مسیر خود با تیراندازی به سوی مردم، سعی داشتند از دست آن‌ها فرار کنند ولی راه رسیدن به مرز را بلد نبودند. من نیز مانند دیگران منتظر فرصتی برای دستگیری نیروی دشمن بودم. زمانی که شش تن از افراد متجاوز، نزدیک منزل ما رسیدند، به آن‌ها گفتم: «اگر جلوتر بروید، در محاصره مردم و نیرو‌های سپاه قرار می‌گیرید و کشته می‌شوید.» گفتند: «پس چه کار کنیم؟» گفتم: «فورا داخل خانه بروید و در اتاق پذیرایی بنشینید و اسلحه خود را درآورید تا آن را پنهان کنم.» آن‌ها به گفته من عمل کردند. وقتی خلع سلاح شدند، از پشت، در اتاق را قفل کردم و مردم را صدا زدم و با اسلحه غنیمتی از آن‌ها شش تن بعثی را به سوی مسجد بردم. بعدا به خاطر این کار و مواردی دیگر که در شهر انجام دادم، مورد لطف و محبت امام خامنه‌ای قرار گرفتم.

این زن مجاهد و ایثارگر خرداد سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما