شناسهٔ خبر: 51077092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خبر داد:

اعمال قانون ۲۱۵ خودروی تغییر وضعیت (شوت) در لرستان

ابراهیم شریفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: برابر قانون، مالکان خودروها نباید هیچ‌گونه تغییری در وضعیت ظاهری و یا فنی خودرو ایجاد کنند که با مشخصات ذکر شده در اوراق اصالت خودرو مغایرت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار کرد: تنها در مواقع ضرورت و به هنگام معیوب شدن یا از بین رفتن بعضی قطعات یا ارکان اصلی خودرو مانند، سیلندر، شاسی، اتاق و رنگ مالکان می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به تعویض قطعات اقدام کنند.

وی افزود: مأموران پلیس راهور استان در اجرای طرح برخورد با خودروهای تغییر وضعیت (شوتی) از ۳۵۷ وسیله نقلیه بازدید و ۲۱۵ خودرو متخلف اعمال قانون کردند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خاطرنشان کرد: پلیس با هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری مانند گذاشتن گارد در جلو، عقب و یا اطراف خودرو و یا نصب چراغ‌های غیرمجاز، دودی کردن شیشه‌ها و دست‌کاری در فنربندی خودرو و دیگر تغییرات برخورد می‌کند و تاکنون نیز با تعداد زیادی از این خودروها برخورد شده است.

چغلوند به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت حقوق شهروندان، وسیله نقلیه خود دست‌کاری نکنند و اگر تغییر وضعیتی ایجاد کرده‌اند آن را اصلاح کنند.

انتهای پیام

نظر شما