شناسهٔ خبر: 51077039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعتراف وزیر بهداشت انگلیس؛

مسافران آفریقای جنوبی مبتلا به امیکرون تست کرونا ندادند

فارس

وزیر بهداشت انگلیس اعتراف کرد که مسافران هوایی از آفریقای جنوبی در بدو ورود به انگلیس آزمایش کرونا ندادند و در نتیجه سویه جدید کرونا در این کشور گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران اعتراف کرد که مسافران هوایی از آفریقای جنوبی در بدو ورود به انگلیس در روز جمعه گذشته مورد آزمایش کرونا قرار نگرفتند و در نتیجه سویه جدید کرونا در این کشور گزارش شده است.

 به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس گفت: «آن‌ها از فرودگاه‌ها به روش‌های عادی  از جمله در وسایل حمل‌ونقل عمومی - سفر می‌کردند و تنها پس از این تردد از آنها خواسته شد که آزمایش‌های کووید انجام دهند و در صورت مثبت بودن آزمایش، قرنطینه شوند».

اظهارات او اندکی قبل از اینکه مقام‌های هلندی تایید کردند که ۱۳ مورد مبتلا به سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» در هلند در میان مسافرانی که روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد شده بودند، بیان شد.

جاوید تایید کرد که استفاده از ماسک صورت بار دیگر از روز سه‌شنبه در مغازه‌ها و وسایل نقلیه عمومی اجباری خواهد بود.

در همین حال، سومین مورد ابتلا به نوع کرونای امیکرون در انگلیس تایید شد. مقام‌های انگلیسی گفتند که این مورد در فردی شناسایی شد که از لندن بازدید کرده بود، اما از آن زمان کشور را ترک کرده است.

کشف این سویه جدید ویروس «کووید۱۹» باعث نگرانی جهانی، موجی از ممنوعیت‌ها یامحدودیت‌های سفر و فروش در بازارهای مالی طی دو روز اخیر شده است، زیرا همگان نگران هستند که اُمیکرون ممکن است بهبودی وضعیت بحران سلامت در جهان را پس از تقریباً دو سال، متوقف کند.

وزارت بهداشت ایالت بایرن در آلمان نیز دو مورد تایید شده از سویه امیکرون را اعلام کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که این دو نفر در ۲۴ نوامبر به فرودگاه مونیخ وارد شدند، یعنی قبل از اینکه دولت آلمان کشور آفریقای جنوبی را به عنوان منطقه سرچشمه سویه جدید کووید-۱۹ تعیین و برای سفرها از این کشور محدودیت اعمال کند.

بر اساس این گزارش، در ایتالیا، موسسه ملی بهداشت اعلام کرد یک مورد از سویه اُمیکرون در میلان در بدن فردی که از موزامبیک به این کشور سفر کرده، شناسایی شده است. مقام‌های بهداشتی جمهوری چک نیز گفتند که در حال بررسی یک مورد مشکوک از این نوع در فردی هستند که مدتی را در نامیبیا گذرانده است.

سویه امیکرون که توسط سازمان بهداشت جهانی «نوعی نگران کننده» از ویروس کووید-۱۹ نامیده می‌شود، به طور بالقوه مسری‌تر از انواع قبلی این بیماری است، اگرچه کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا این بیماری در مقایسه با سایر گونه‌ها باعث ایجاد حالت شدیدتر کووید-۱۹می‌شود یا خیر.

نظر شما