شناسهٔ خبر: 51077013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبر داد:

کشف مزرعه ماینر در پلدختر

ابراهیم شریفی

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: با همکاری دستگاه قضایی و با حضور نیروی انتظامی و کارکنان مدیریت توزیع برق پلدختر ۹۳ دستگاه رمز ارز کشف شد.

صاحب‌خبر -

فریدون خودنیا اظهار کرد: در یک اقدام عملیاتی با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری خوب نیروهای انتظامی پاسگاه جایدر و پرسنل برق شهرستان پلدختر در منطقه سراب حمام پلدختر تعداد ۹۳ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در یک مزرعه کشاورزی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۱ دستگاه به‌صورت فعال و ۱۲ دستگاه دیگر غیرفعال و یا معیوب بودند که مزرعه فوق از طریق دوربین‌های مداربسته توسط فرد خاطی بدون حضور فیزیکی، افراد در محل ساختمان مذکور به‌صورت شبانه‌روزی کنترل و پایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: پس از رصد و مراقبت پرسنل عملیاتی به‌صورت نامحسوس و با کسب اطمینان و تائید وجود دستگاه‌های ماینر، این عملیات به‌صورت کاملاً موفقیت‌آمیز انجام پذیرفت.

خودنیا اضافه کرد: در فصل سرما و در این برهه حساس کمبود گاز و برق که بعضی از هموطنان در اقصی نقاط کشور در مضیقه هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک این وضعیت مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی مانند دستگاه‌های کشف رمز ارز می‌کنند که همین امر باعث می‌شود خساراتی به شبکه برق وارد آید و باعث خاموشی‌های ناخواسته شود.

متش پور مدیر برق شهرستان پلدختر نیز ضمن تشکر از نیروی انتظامی و دستگاه قضا، افزود: متخلفین بدانند حتماً به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و اشد مجازات در انتظار آنان است.

وی تصریح کرد: از همشهریان پلدختری تقاضا می‌شود در صورت معرفی افرادی که به‌صورت غیرمجاز از برق برای رمز ارزها استفاده می‌کنند پس از بررسی و صحت گزارش پاداش نقدی برای آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما