شناسهٔ خبر: 51076337 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فرانک ویلیامز اسطوره فرمول یک درگذشت

استفانو دومنیکالی، رئیس و مدیر اجرایی فرمول یک نیز احترام خود را تقدیم ویلیامز کرد و او را "یک غول واقعی در ورزش ما" نامید.

صاحب‌خبر -

سر فرانک ویلیامز، بنیان‌گذار و یکی از اعضای سابق کادر مدیریتی تیم فرمول یک ویلیامز در ۷۹ سالگی درگذشت. او تیمی را ساخت که نام خودش را گرفت و یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ این ورزش است.

به گزارش بی بی سی، طی دوران حضور ویلیامز در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۸۰ این تیم نه بار قهرمان فرمول یک جهان شد و هفت دوره هم راننده‌های این تیم قهرمانی فرمول یک را تجربه کردند.

او و دخترش، کلر در سپتامر ۲۰۲۰ تیم ویلیامز را به سرمایه‌گذاران آمریکایی فروختند و از این ورزش کناره گرفتند.

در بیانیه‌ای که تیم ویلیامز منتشر کرد، آمده است: "با غمی بزرگ و از طرف خانواده ویلیامز، مرگ سر فرانک ویلیامز، بنیان‌گذار را تیم اتومبیل‌رانی ویلیامز را در ۷۹ سالگی تایید می‌کنیم. پس از بستری شدن سر فرانک در روز جمعه، او امروز در بیمارستان در آرامش و میان خانواده‌اش درگذشت."

"ما امروز احترام خود را به این فرد بسیار محبوب و الهام‌بخش تقدیم می‌کنیم. جای خالی فرانک به طرز دردناکی محسوس خواهد بود. ما از تمامی دوستان و همکاران تقاضا می‌کنیم که به حریم خصوصی خانواده ویلیامز احترام بگذارند."

ویلیامز پس از تصادف سال ۱۹۸۶ در فرانسه دچار آسیب طناب نخاعی شد و پس از آن ویلچرنشین شد.

استفانو دومنیکالی، رئیس و مدیر اجرایی فرمول یک نیز احترام خود را تقدیم ویلیامز کرد و او را "یک غول واقعی در ورزش ما" نامید.

دومنیکالی گفت: "او بر بسیاری از چالش‌های سخت در زندگی‌اش غلبه کرد و هر روز برای پیروزی در خارج و داخل پیست مسابقه تلاش کرد. ما یکی از محبوب‌ترین و قابل احترام‌ترین افراد حاضر در فرمول یک را از دست دادیم و جای خالی او به شدت احساس خواهد شد."

"دستاوردها و شخصیت شگفت‌انگیز او تا ابد در ورزش ما باقی خواهد ماند. به خانواده و دوستان ویلیامز در این زمان ناراحت‌کننده تسلیت می‌گویم."

تیم ویلیامز اولین رتبه نخست خود در یک گراندپری را سال ۱۹۷۹ در سیلوراستون بریتانیا و هنگامی که کلی ریازونی پشت فرمان ماشین‌ بود، بدست آورد. سال پس از آن نیز هم تیم ویلیامز قهرمان فرمول یک شد و هم آلن جونز، راننده استرالیایی این تیم.

نظر شما