شناسهٔ خبر: 51074526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

موزه شهید فخری‌زاده ساخته می‌شود/ خودروی شهید فخری‌زاده به موزه دفاع مقدس رفت

فارس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه موزه شهید فخری‌زاده در محل عروج این شهید در شهر آبسرد ساخته خواهد شد، گفت: خودرویی که شهید فخری‌زاده در آن به شهادت رسید در کنار سایر خودروهای دانشمندان هسته‌ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در معرض نمایش قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دماوند اظهار کرد: امروز به مناسبت سالگرد شهادت شهید دانشمند، مؤمن و ارزشمند شهید فخری‌زاده در محل شهادت این شهید حضور پیدا کردیم و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری آبسرد مراسم باشکوهی برگزار شد و همه مسئولان، مردم، خانواده شهداو فرزندان شهید فخری‌زاده در آن حضور داشتند.

وی افزود: مردم امروز از یکی از فرزندان خود قدرشناسی کردند، کسی که بیش از ۴۰ سال در حوزه‌های مختلف مجاهدت و تلاش داشت و دستاوردهای بسیار بزرگی برای اعتلای کشور با همکاری شاگردان و همکارانشان به جامعه علمی کشور  تقدیم کردند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آخرین دستاورد شهید فخری‌زاده قبل از شهادتش، تولید واکسن بود که به نام خودش نامگذاری شد؛ شهید فخری‌زاده در حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی، یکی از پیشگامان در این حوزه بود و دشمن با شناخت کامل این ترور را انجام داد و تلاش داشت که روند رشد علمی ما را کم کند.

جعفری ادامه داد: شهید فخری‌زاده به اندازه کافی شاگردانی تربیت کرد که راه را ادامه دهند و امروز در محل شهادت شهید فخری زاده که برای همه ارزشمند، مطهر و مورد احترام است، المانی به یاد و گرامیداشت آن شهید نصب شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در محل شهادت شهید فخری‌زاده مجموعه فرهنگی و موزه‌ ساخته شود تا دستاوردهای شهید فخری زاده و همکارانش برای نسل جوان که بدانند این شهید چه خدماتی انجام داده، نشان داده شود و در کنار آن، دشمنی‌های نظام سلطه به ملت مظلوم ایران و جوانان و دانشمندان به نمایش گذاشته شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: اقدام دیگر ما این بود که موفق شدیم تا خودروی شهید فخری‌زاده را که در آن به شهادت رسیده به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل کنیم و در کنار خودروهای سایر شهدای هسته‌ای قرار گرفت تا مردم ما از این خودرو بازدید کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز اگر به امنیت، آسایش، اقتدار و سربلندی فکر می‌کنیم، مدیون کسانی هستیم که گمنام و بی‌هیاهو تلاش کردند و امروز به نقطه ارزشمندی از امنیت و پایداری در این حوزه رسیدیم که بازدارندگی را در حوزه‌های مختلف نصیب ملت ایران کرده است.

منبع: فارس

نظر شما