شناسهٔ خبر: 51074517 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه مراسم بدرقه تیم هندبال زنان به دیدارهای جهانی؛

پاکدل: اولین تیم محجبه در تاریخ دیدارهای جهانی هستیم

رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه بدرقه تیم بانوان به دیدارهای جهانی اسپانیا، گفت: ایران اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی است و این یک افتخار برای کشورمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات قهرمانی جهان گفت: با توجه به اینکه زمان کمی تا مسابقات قهرمانی جهانی داشتیم و به این دلیل که مقداری مسابقات آسیا نسبت به سایر قاره‌های دیگر دیرتر شروع شد فرصت کمی برای آماده سازی تیم برای حضور در مسابقات جهانی در اختیار داشتیم.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: بعد از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیای اردن، تعدادی از بازیکنان به کرونا مبتلا شدند و ما تنها توانستیم دو اردو تدارکاتی برای تیم داشته باشیم.

پاکدل خاطرنشان کرد: برای اردوهای تدارکاتی تلاش زیادی کردیم اما به هر دری زدیم به در بسته خوردیم. تیم‌های اروپایی برنامه زمان بندی خود را از ماه‌ها قبل می‌بندند. حتی با قزاقستان و ازبکستان صحبت کردیم که به ایران بیایند تا بازی کنیم، اما در واقع نتوانستند بیایند. تنها سوریه اعلام آمادگی کرد که دیدیم در این بازه زمانی این دیدار به ما کمک نمی‌کند.

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: کادر فنی و بازیکنان تلاش خود را برای کسب آمادگی در اردوی آخر انجام دادند و قرار است تیم سه روز دیگر تیم به اسپانیا اعزام شود.

وی بیان کرد: این تیم اولین تیم محجبه در ۲۵ دوره مسابقات جهانی هندبال است که یک افتخار محسوب می‌شود. امیدوارم که بازیکنان از فضایی که ایجاد شده، بهره کافی را ببرند.

پاکدل در خصوص هزینه‌های اعزام تیم به اسپانیا گفت: بودجه ما هم از کمیته و هم از وزارت مشخص است. فضای کشور هم اکنون در شرایط سخت اقتصادی است و در زمینه تأمین ارز مشکلاتی داریم. امیدوارم دولت هم نگاه ویژه به ورزش داشته باشد.

وی ادامه داد: هم رئیس کمیته و هم وزیر ورزش حمایت کافی و لازم را داشتند و خواهند داشت و قول داده بودند که پاداش و هدیه‌ای بدهند. بر همین اساس امروز قرار است در مراسم بدرقه این پاداش داده شود. هزینه‌ها را برآورد کافی ندارم.

پاکدل به دیدار مانوئل فرناندز، سرمربی تیم ملی مردان از تمرین تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: درخواست رزمگر از فرناندز بود که در بحث فنی مشاوره بدهد. مانوئل هم در اکثر تمرینات حضور داشت و در جاهایی که نیاز بود، مشاوره لازم را داد.

نظر شما