شناسهٔ خبر: 51074102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

صالحی امیری: انگیزه دختران در ورزش بیشتر از پسران است

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: انگیزه دختران بیشتر از پسران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدرضا صالحی امیری شامگاه یکشنبه در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: حضور دختران در مسابقات جهانی معنادار است. ما به ناحق متهمیم که تبعیض جنسیتی داریم اما این حضور این اتهام را رد می‌کند. از جمله اینکه دختران ما با حجاب حضور دارند و حجاب محدودیت نیست.

وی افزود: : خانواده ورزش یک‌ هویت دارد و در راس آن وزیر ورزش است. باید در یک‌ برنامه ١٠ ساله دختران و پسران را از لحاظ کمی‌ و کیفی‌ به بازی‌های آسیایی‌ اعزام کنیم. مطمئن باشید در خصوص هندبال کوتاهی نمی‌کنیم. هندبال ایران در مسیر پیشرفت است و باید در رشد آن کمک‌ کنیم. حتما در این رشته المپیک‌ و آسیا خواهیم درخشید.

معاون امور زنان در وزارت ورزش نیز در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان گفت: وزیر از ورزش زنان بسیار حمایت و به وعده‌های خود وفا کرد و همان حمایت کوچک هم از ورزش زنان مسیر موفقیت زنان را هموار می‌کند.

مریم کاظمی پور افزود: دختران ما بسیار مسیر سختی را طی کردند تا به مسابقات جهانی برسند.

وی عنوان کرد: بحث استعدادیابی در فدراسیون هندبال به صورت جدی پیگیری شده است.

معاون امور زنان در وزارت ورزش گفت: ظرفیت چند تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی وجود دارد و حضور تیم‌ ملی هندبال زنان اولین تیم‌ در مسابقات جهانی است که‌ حضور یافته و امیدوارم با حمایت کمیته ملی المپیک در بازی‌های آسیایی به روی آنها باز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما