شناسهٔ خبر: 51073731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ترکیه بازهم به کردستان عراق حمله کرد

وزارت دفاع ترکیه از حمله به کردستان عراق به بهانه مقابله با اعضای گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور یک زاغه مهمات در یک کوه متعلق به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را در شمال عراق منهدم و یک انبار بزرگ اسلحه و مهمات را کشف و ضبط کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضد تروریسم که در آوریل آغاز شد، با قاطعیت کامل ادامه دارد. در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی ترکیه به زاغه مهمات اعضای ارشد این گروه تروریستی در منطقه «بیسور» یورش بردند و مواد منفجره و سلاح از جمله  مسلسل‌های «ام-۱۶» را کشف و ضبط کردند.

در میان تسلیحات کشف شده مسلسل‌های  ضد هوایی،نارنجک انداز، مهمات ضد زره، ویک راکت انداز «آر پی جی ۷»، کشف و ضبط شد. این وزارتخانه اعلام کرده که ۸۳۱ تروریست ‌پ‌ک‌ک در ۷ ماه گذشته در چارچوب عملیات ضد تروریستی شناسایی، دستگیر یا کشته شدند.

طی بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی گروه پ‌ک‌ک‌ علیه ترکیه، دستکم چهل هزار نفر از جمله زنان، کودکان کشته شده‌اند. این گروه در فهرست سیاه آمریکا و اروپا نیز قرار دارد. داعش نیز دستکم ۱۰ حمله انتحاری، ۷ حمله بمب‌گذاری و چهار حمله مسلحانه در ترکیه تاکنون انجام داده که منجر به کشته شدن ۳۱۵ نفر و جراحت صدها نفر دیگر شده است.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«هاوکار الجاف» کارشناس و تحلیلگر امنیتی کُرد چند روز پیش نیز، از وجود اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در کلیه شهرهای منطقه کردستان خبر داد.

وی گفت: «پیشتر، فعالیت اطلاعاتی ترکیه محدود به اربیل و دهوک بود، اما در حال حاضر به سلیمانیه نیز رسیده است و ترور رهبران و فعالان کرد را آغاز کرده است.»

الجاف افزود که دستگاه اطلاعاتی ترکیه در پوشش سازمان‌ها وشرکت‌ها وارد سلیمانیه شده است. امری که موجب تسهیل کار آن با احزاب و شخصیت‌های سیاسی فعال در منطقه کردستان در راستای اهداف و منافع مشترک با ترکیه می‌شود.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما