شناسهٔ خبر: 51073517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا به خاک سوریه

ابنا

یک کاروان نظامی بزرگ آمریکا وارد استان حسکه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا شامل 100 کامیون و تانکر حامل تجهیزات لجستیک نظامی وارد استان حسکه در شمال شرق سوریه شد.

براساس این گزارش، آمریکایی ها برای انتقال این کاروان خود از شمال عراق به خاک سوریه از گذرگاه غیرقانونی «الولید» استفاده کردند.

منابع محلی گفتند که ابتدا 60 کامیون و دو ساعت بعد نیز 40 کامیون دیگر که متعلق به آمریکا بود، از خاک عراق وارد شهرک «رمیلان» در 68 کیلومتری شرق شهر «قامشلی» مرکز استان «حسکه» در شمال شرق سوریه شد.

سوریه، حضور اشغالگران آمریکایی در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها تأکید کرده است که به آن پایان خواهد داد. ساکنان مناطق اشغال آمریکا هم بارها دست به اعتراض و تظاهرات زده‌اند.

چندی پیش ساکنان روستای «تل احمد» در شمال شرق سوریه، اجازه ندادند که یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان آمریکایی از این روستا عبور کند.

بخش زیادی از استان‌های حسکه، دیر الزور و رقه که سرشار از منابع انرژی است، تحت کنترل عناصر مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

مقامات سوریه، آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج از کشور متهم کرده و این اقدام آمریکا را مصداق محروم کردم ملت سوریه از حق طبیعی خود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانستند.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما