شناسهٔ خبر: 51072852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اولیانوف: فضای مثبت برای مذاکرات وین مهیا است

19 دی: میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که فضا و روحیه برای از سرگیری مذاکرات وین پیرامون توافق برجام مثبت است و امکان توافق وجود دارد.

صاحب‌خبر -
اولیانف روز یکشنبه در گفت و گو با ریانووستی در ارزیابی خود از مذاکرات احیای برجام  و رفع تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران تصریح کرد: نگرش مثبت است، به این معنا که باید تمام تلاش‌ها برای تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات انجام شود.
وی گفت: لازم است تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات بر سر بازگشت به توافق هسته ای انجام دهیم، احتمال دستیابی به توافق همچنان باقی است.
اولیانوف همچنین امروز در توئیتی نوشت: ترکیب هیأت ایران در گفت‌وگوهای وین چشمگیر است. من معتقدم که این باید به‌عنوان دلیلی بر نیت جدی (ایران) تفسیر شود.
مذاکرات پیشین در ۲۰ ژوئن ( ۳۰ خرداد) به پایان رسید.
مذاکرات ایران با کشورهای گروه ۱+۴ پس از چندین ماه وقفه قرار است روز دوشنبه ۸ آذر در وین از سرگرفته شود. این اولین مذاکرات برجامی ایران در دولت سید ابراهیم رئیسی است که در سطح معاونان وزیر امور خارجه انجام می شود.
علی باقری کنی که ریاست هیات مذاکره کننده ایران در نشست روز دوشنبه با اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا را برعهده دارد. روز شنبه راس هیاتی برای شرکت در دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.
مذاکره کننده ارشد ایران پیش از انجام این سفر تصریح کرد که لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است.

نظر شما