شناسهٔ خبر: 51072691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

شهید فخری‌زاده در گمنامی به کشور خدمت کرد

تهران-ایرنا- معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهید فخری‌زاده را منشاء خیر در حوزه‌های مختلف توصیف کرد و گفت: این دانشمند شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن با تلاش و مجاهدت در گمنامی به کشور خدمت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اصغر جعفری عصر یکشنبه در آیین رونمایی از یادمان شهید محسن فخری‌زاده در شهر آبسرد دماوند، با اشاره به شخصیت این دانشمند شهید، گفت: او فردی است که چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن با تلاش و مجاهدت در گمنامی به کشور خدمت کرد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: دنیا زودگذر است و ما برای یک دنیای ابدی و ماندگار تلاش می‌کنیم. شهید فخری زاده اجر دست‌کم ۴۰ سال مجاهدتی که خیلی از مردم از آن خبر ندارند را با شهادت گرفت.

جعفری افزود: شهید فخری زاده شبانه روز تلاش می‌کرد و دشمن سی سال هم درپی ترور این شهید بود. تقریباً تمام تیم‌های تروریستی را در طول این ۳۰ سال هدایت کردند که فخری زاده را شهید کنند که خداوند مصلحت ندانست که این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده در مقطعی به شهادت رسید که شاگردان زیادی را تربیت کرد و دیگر امروز نبودن فیزیکی شهید لطمه ای وارد نمی‌کند. اگر چه شهادت او و نبودنش لطمه بزرگی برای ملت ایران است.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس،  شهید فخری زاده را منشاء خیر در حوزه‌های مختلف توصیف کرد و گفت: او طراح پدافند هسته‌ای کشور و فناوری آشکارسازی تابش هسته ای را رهبری می‌کرد. همچنین ساخت لیزر برای شناسایی پهپادهای مهاجم را پایه گذاری کرد، ساخت کیت‌های تشخیص کرونا و واکسن فخرا را شهید فخری‌زاده آغاز کرد.

جعفری، با بیان اینکه ملت ایران فرزند بزرگی را از دست داد، گفت: او محور فعالیت علمی بود. انسان بزرگی که پیشگام توسعه در حوزه دانش بود. شهید فخری‌زاده، مجاهدی بود که به آرمان‌های انقلاب و شهدا پایبند بود.

وی با بیان اینکه  دشمن تلاش می‌کند که با گرفتن مغزهای متفکر، کشور را به زانو در بیاورد، گفت: یقین داشته باشید که این کشور ما راه خود را پیدا کرده است. امروز فرزندان ایران و شاگردان شهید فخری زاده با قوت راه او را ادامه می‌دهند. دشمن بداند خون این شهدا حتماً دامن‌گیرش خواهد شد.

نظر شما