شناسهٔ خبر: 51072121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی می شود

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی فعالی از روز چهارشنبه وارد استان شده و تمامی مناطق را تحت پوشش قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز جو استان پایدار بوده و بارشی گزارش نشده است ولی در هفته جاری دماها تا اواسط هفته افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در سراسر استان از اثرات هوای پایدار از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری بوده و لازم است تا شهروندان نسبت به ترددهای غیرضروری اقدام نکنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اجتناب از فعالیت های ورزشی نیز در سطح شهر و فضاهای باز ضروری است و مدیریت در استفاده بهینه از سوخت و زمان فعالیت واحد های صنعتی نیز باید مورد توجه باشد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۲ و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود و مهاباد با مثبت ۱۸ درجه سانتی گراد گرم ترین و خوی با منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا، سکون و پایداری هوا در ماه های سرد سال موجب می شود تا کیفیت هوای برخی نقاط پرتردد استان کاهش یابد که با بارش باران و وزش باد وضعیت به روال عادی باز می گردد.

نظر شما