شناسهٔ خبر: 51069834 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برگزاری نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

منصوریان: مرا به خاطر استفاده از دفترچه همسایه گرفته‌اند!/ گنج زاده و خدمتی رییس و نایب رییس شدند؛ ادعای حدادی درباره بهداد

نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک برگزار شد و در پایان گنج زاده و خدمتی رییس و نایب رییس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین نشست دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، عصر امروز (یک‌شنبه - ۷ آذرماه) با حضور ۱۷ تن از منتخبین و منصوبین این کمیسیون در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و در حضور رضا صالحی‌امیری رئیس، طاهره طاهریان نایب‌رئیس و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

سجاد گنج زاده، حسن یزدانی، ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو‌ منصوریان، مجتبی عابدینی، هادی ساعی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی، حسین ساوه شمشکی، محمد بیداریان، محمد باقری معتمد، ندا شهسواری و ثریا آقایی ۲۰ عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هستند. در این جلسه همان طور که از قبل اعلام شده بود، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی ۲ کشتی‌گیر طلایی کشورمان در اعتراض به مهندسی انتخابات حضور نداشتند. ندا شهسواری نیز از غایبان نشست امروز بود.

در این نشست اعضا هر کدام صحبت هایی را مطرح کردند.

*ساعی: بهداد در طول 4 سال فقط یک جلسه آمد

در جلسه کمیسیون ورزشکاران ابتدا هادی ساعی صحبت کرد و گفت: انتقاداتی به نحوه فعالیت کمیسیون ورزشکاران دوره پیش از سوی بهداد سلیمی و سایر دوستان بود اما ایشان کلن ۱ جلسه طی ۴ سال به جمع ما آمد. بقیه انتقادات هم در حدی نیست که بخواهم پاسخ بدهم. پیشنهاد می‌کنم انتخابات در جلسه آتی برگزار شود تا چالش و بحث در نخستین جلسه پیش نیاید. به ویژه اینکه ۲ تن از قهرمانان خوب المپیکی ما هم در این جلسه نیستند که انتخابات بهتر است جلسه بعد برگزار شود.

 

*حدادی: ورود به فضای جنگ و اختلاف درست نیست

احسان حدادی قهرمان و رکوردار آسیا گفت: ۴ سال سخت سپری شده و کارها بسیار زیاد بوده، چون مردم توقع زیادی از کمیته ملی المپیک دارند. امروز برای دریافت ابلاغ ۱۵ عضو را بگیریم که کار هم دشوار است. امروز شاهد این هستیم که آرامش خوبی در ورزش هموار شده اما این کمیسیون باید با نزدیکی باشد و ورود به فضای جنگ و اختلاف درست نیست. طی چند روز گذشته دخالت‌هایی در انتخابات شده و دوست ندارم این اتفاق رخ بدهد، خود قهرمانان باید تصمیم بگیرند و خودمان می‌توانیم خوب تصمیم بگیریم.

 

*منصوریان: مرا به خاطر استفاده از دفترچه همسایه گرفته‌اند

شهربانو منصوریان قهرمان ووشو جهان در این جلسه گفت: مشکلات زیاد است و باید از حق ورزشکاران دفاع کنیم. در ووشو زحمت زیادی کشیدم اما آقایان باید برای قهرمانی کشور در قشم داوری کنند که این مسئله جای سوال دارد. تصمیم‌گیری‌هایی انتخاب‌ها رخ داده که حق خانم‌ها زیرسوال خواهد رفت. در بحث استخدامی من ۵ سال نامه‌ام را گرفته‌ام تا مشغول شوم و کفش آهنی پا کرده‌ام. شرایط سختی برای ما گذاشته‌اند. صندوق قهرمانان هم فقط المپیکی‌ها و بازی‌های آسیایی هستند که امیدوارم مدالیست‌های جهانی هم وارد صندوق شوند. بحث بیمه ورزشکاران هم اهمیت زیادی دارد؛ ۴ بار مرا به خاطر استفاده از دفترچه همسایه گرفته‌اند چون تخلف کردم. الان راننده‌های تاکسی هم بیمه دارند اما ما قهرمانان نه.

 

*پورشیب: باید صدای قهرمانان باشیم

ذبیح الله پورشیب قهرمان کاراته جهان گفت: دوره اول کمیسیون به هر حال ایراداتی داشته اما در دوره دوم باید صدای قهرمانان باشیم. باید در جلسات خروجی داشته باشیم و اگر بحثی پیش آمد، الگوی جامعه باشیم و تمامش کنیم. اولویت باید صداقت و اعتماد باشد.

 

*ساوه شمشکی: به دغدغه و مشکلات ما در گذشته پرداخته نشده

حسین ساوه شمشکی در این جلسه گفت: هر کدام از ما دغدغه و‌ مشکلاتی داشتیم که شاید در گذشته خوب به آن پرداخته نشده است. دور هم جمع شدیم تا هم کمکی باشیم تا به اهداف خود برسیم و هم اینکه مشکلات را پیگیری کنیم. امیدوارم همه کمک کنیم تا اهداف محقق شود‌.

 

*صالحی امیری: مطالبه‌ کشتی خارج از قاعده بود

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز بحث کشتی در هیات اجرایی مطرح شد و ۱.۵ ساعت بحث کردیم. اجماع‌مان این بود که بحث فدراسیون کشتی مطالبه‌ای خارج از قاعده بوده و هیچ‌کس به حقانیت این مطالبه رای نداد. مطالبه کشتی این هست که باید به میزان مدال‌ها افراد تعیین شوند اما آئین‌نامه IOC به ما این را نمی‌گوید. به دنبال میان‌راه برای حل این مسئله در کمیسیون هستیم اما همه این مطالبه را به حق ندانستند. از این رو من موافقم که رئیس، نایب‌رئیس و دبیر کمیسیون مشخص شود.

 

*گنج زاده و خدمتی رییس و نایب رییس کمیسیون ورزشکاران شدند

پس از انجام معارفه اعضا و صحبتهای مطرح شده، اعضای حاضر با رای‌گیری رئیس نایب رئیس و نماینده را انتخاب کردند.
برای ریاست برای ریاست احسان حدادی و سجاد گنج زاده کاندیدا بودند که حدادی ۵ و گنج زاده ۱۱ رای کسب کردند.
برای نایب رئیسی نجمه خدمتی و شهربانو‌ منصوریان کاندیدا بودند که خدمتی ۱۲ بر ۴ پیروز شد توانست بیشترین رای را از اعضای کمیسیون دریافت کند.
به این ترتیب سجاد گنج زاده رئیس کمیسیون و نجمه خدمتی نایب رئیس کمیسیون  ورزشکاران کمیته ملی المپیک برای دوره جدید انتخاب شدند.

از طرفی با توجه به عضویت هادی ساعی رئیس قبلی کمیسیون در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، وی همچنان عضو کمیسیون ورزشکاران باقی خواهد ماند.

 

*تبریک کنایه آمیز حدادی به سلیمی؛ بهداد برای هیات اجرایی انتخاب شد!

انتخابات امروز کمیسیون ورزشکاران برای معرفی رئیس و نایب رئیس با حاشیه‌هایی همراه بود. اگرچه امروز نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک معرفی نشد اما پس از پایان انتخابات، احسان حدادی با کنایه صحبت‌هایی را مطرح کرد.

پس از پایان انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، احسان حدادی موضوع عجیبی را مطرح کرد و خطاب به بهداد سلیمی گفت: انتخابات از قبل انجام شده و بهداد سلیمی نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی است.

وی افزود: از الان به او تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتواند حقوق ورزشکاران را بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما