شناسهٔ خبر: 51069671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صالحی امیری: ادعای مهندسی حرفی غلط و اتهام غیراخلاقی است/ با ۴۰ سال تجربه تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شویم

رئیس کمیته ملی المپیک با رد ادعای مسئولان فدراسیون کشتی، حرف آنها را غلط و اتهامی غیر اخلاقی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه نشست کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: در کمیته ملی المپیک 18 کمیسیون داریم و فلسفه آنها، ایجاد یک نظام مشورتی و تصمیم‌ساز است. اگر پیشنهادهای این کمیسیون قابلیت اجرا داشته باشد، توسط رئیس و هیئت اجرایی نهایی می‌شود. همه کمیسیون‌ها به جز کمیسیون ورزشکاران که کمتر فعال بود، فعالیت‌های زیادی داشتند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ورزشکاران انتخابی است و سایر کمیسیون‌ها انتصابی هستند، تصریح کرد: از میان قهرمانان 15 نفر انتخاب می‌شوند و چهار نفر نیز از سوی رئیس کمیته معرفی خواهند شد. 15 نفر در انتخابات معرفی شدند و چهار سهمیه دیگر به رشته‌هایی داده شد که در کمیسیون عضویت نداشتند. من هیچ دخالتی نداشتم و تنها احکام را صادر کردم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بیانیه فدراسیون کشتی یادآور شد: بنای ورود به حاشیه نداشتم و انتظار دارم هر عزیزی قبل از صحبت، ضوابط را مطالعه کند. اینکه تفاضا شود سهمیه کشتی زیاد شود، درست است. کشتی رشته اول ماست و هر چه عضو داشته باشد، مورد استقبال ماست. سوریان قهرمانی نامدار است و شخصاً از مدافعان وی هستم.

صالحی امیری با انتقاد ضمنی از مدیران فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم ساز و کاری پیدا کنم که او به کمیسیون راه یابد، اما این اتفاق با جنجال و شلوغ‌کاری ممکن نیست. دوستان به‌جای گفت‌وگو فقط حرف می‌زنند و بیانیه صادر می‌کنند. این صحبت‌ها باید در چارچوب‌ها بیان شود و راهکار ورود سوریان، جنجال و بیانیه نیست. باید جلسه‌ای برگزار و راهکاری پیدا کنیم. ما تحت فشار تصمیم نمی‌گیریم.

وی ضمن بیان این جمله که «با 40 سال تجربه تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شویم» عنوان کرد: ساختار کمیته ملی المپیک مشخص است و در چارچوب قوانین و منشور المپیک حرکت می‌کنیم. دو ساعت در هیئت اجرایی صحبت شد و هیچ‌کدام از اعضا موافق نبودند. چون تعداد اعضای کمیسیون ورزشکاران 20 نفر و زوج است، می‌خواهیم به IOC پیشنهاد کنیم که رئیس، فرد دیگری را هم منصوب کند تا تعداد اعضا به 21 نفر برسد. راهکار این اتفاق هم صحبت و آرامش است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید برای درخشش کشتی تلاش کرد، گفت: به دنبال یافتن راهکار در فضایی آرام هستیم. همه فدراسیون‌ها برای من برابر هستند. نمی‌توانم فقط برای یک رشته تصمیم بگیرم و 49 فدراسیون دیگر را رها کنم. باید برای همه آنها نگاه عادلانه داشته باشیم. ادعای مهندسی حرفی غلط، ناصواب و یک اتهام غیراخلاقی است. صادقانه می‌گویم در مراسم معارفه، چهار ورزشکار را دیدم و به نظرم حق سایر فدراسیون‌هاست که در کمیسیون عضو داشته باشند.

 

صالحی امیری در این باره که عدم‌ آگاهی اهالی کشتی از آیین‌نامه یک ضعف به شمار می‌رود، گفت: تضعیف کشتی را به صلاح نمی‌دانم. علیرضا دبیر قهرمان ملی، حمید سوریان قهرمان نامدار و کشتی، ورزش اول ماست. این‌ها مسائل جزیی است و برای آن راه حل پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب چهار ورزشکار در کمیسیون ورزشکاران، مهندسی کمیته ملی المپیک برای انتخابات خوانده می‌شود، عنوان کرد: به هیچ جلسه کمیسیون ورزشکاران ورود نکردم. وقتی ورزشکار را نمی‌شناسم، مهندسی انتخابات موضوعی عبث و بیهوده است.

انتهای پیام/

نظر شما