شناسهٔ خبر: 51068599 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونمایی از المان و گرامیداشت شهید فخری‌زاده در آبسرد

ناصر ملایی

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهرداری آبسرد به مناسبت اولین سالگرد شهید فخری‌زاده مراسمی را در محل شهادت رئیس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به مناسبت سالروز شهادت  شهید محسن فخری‌زاده، مراسم رونمایی از اِلِمان این شهید در شهر آبسرد، محل شهادتش با حضور خانواده این شهید والا مقام و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بود که ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت.
این دانشمند حوزه هسته‌ای کشور عصر روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۹ به دست عوامل تروریست در اطراف تهران به شهادت رسید.
در این عملیات تروریستی که بعد ازظهر روز جمعه در آبسرد دماوند روی داد، محسن فخری‌زاده و همراهانش هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.  

در  این مراسم، رییس شورای شهر آبسرد نسبت به ساخت یادمان و مرکزفرهنگی در محل شهادت شهید فخری زاده اظهار امیدواری کرد.
در این مراسم، دکتر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای گفت: شهید فخری زاده مزد 40 سال گمنامی و تلاش شبانه روزی‌اش را با شهادت گرفت. دشمن ۳۰ سال به دنبال ترور  شهید فخری زاده بود. فخری زاده دانشمند مجاهدی بود که به آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا پایبند بود و دشمن می‌دانست که چه شخصیتی را هدف قرار می‌دهد. دشمن از اول پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ترور مغزهای متفکر کشورمان بوداما  بداند این کشور راه خود را پیدا کرده است. هر چند با شهادت شهید فخری زاده خسارت بزرگی را متحمل شدیم اما شاگردان فخری زاده راه او را ادامه می‌دهند و دشمن بداند خون شهدا قطعا دامن گیرشان خواهد شد. شهید فخری زاده تلاش زیادی در راستای  افزایش توانایی دفاعی کشور به خرج داد و فناوری آشکارسازی تابش هسته‌ای را پایه گذاری کرد. 

در این مراسم، کریمی، رئیس مرکز تولید واکسن فخرا گفت:یکی از فعالیت‌های شهید فخری‌زاده در کنار مباحث هسته‌ای، بخش‌های سلامت کشور بود و با ورد کرونا، او به مجموعه‌های زیر نظر خود اعلام کرد که برای مقابله با این ویروس  فعالیت کنند. از روزهای اول ورود کرونا کیت‌های تشخیصی کرونا ساخته شد و در اختیار  مراکز بهداشتی قرار داده شد. او ۶ ماه قبل از ورود کرونا پیش بینی کرده بود که یک حادثه زیستی در جهان رخ خواهد داد. شهید فخری‌زاده هر هفته پیگیر واکسن بود و اصرار به شروع کار ساخت واکسن داشت و بعد از شهادت ایشان، کار ادامه پیدا کرد و بعد از این که واکسن فخرا به مرحله تست انسانی رسید اولین تست را بر روی فرزند او، مهدی فخری زاده انجام دادیم. واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود. 

مهدی فخری زاده  فرزند شهید فخری زاده  نیز در ادامه گفت: پدر در زمانی شهید شد که شهید شدن یک آرزو است و شهادتش یک کربلایی دیگر را بعد از  1400 سال رقم زد و مردم آبسرد نیز در یکسال گذشته شرف این نقطه ادا کرده‌اند.

در پایان این مراسم المان شهید فخری‌زاده در محل شهادتش رونمایی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما