شناسهٔ خبر: 51068579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

چرا باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم؟

صاحب‌خبر -

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا باشید، به خوبی می دانید که همانطور که برای نگهداری از پول‌های و کارت‌های بانکی خود به یک کیف پول نیاز دارید، برای نگهداری از رمز ارزها نیز باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. زمانی که در حال جا به جایی یا خرید ارزهای دیجیتال هستید، رمز ارزهای شما در کیف پول صرافی ذخیره می‌شوند. البته شما می‌توانید آن‌ها را به کیف پول‌های سخت افزاری (کیف پول‌های سرد) یا کیف پول‌های نرم افزاری که به اینترنت متصل نیستند (کیف پول‌های داغ) انتقال دهید. حالا سؤال اصلی اینجاست که آیا نیازی به کیف پول ارز دیجیتال داریم؟ ذخیره کردن ارز دیجیتال در صرافی منطقی است؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به این سؤالات مهم پاسخ دهیم.

چرا باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

بگذارید در همین ابتدا، کمی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال آشنا شویم. کیف پول ارز دیجیتال یا Crypto Wallet نوع خاصی از کیف پول‌های دیجیتالی است که وظیفه آن نگهداری و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال است. هر کیف پول ارز دیجیتال دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است. کلید عمومی همان آدرس کیف پول است و به نوعی شماره حساب شما محسوب می‌شود. برای انتقال (ارسال یا دریافت) ارزهای دیجیتال از کلید عمومی استفاده می‌کنید.

اما کلید خصوصی مانند رمز عبور حساب شما است که نباید به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار دهید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در واقع این کلیدها را ذخیره می‌کنند. کیف پول‌ها می‌توانند انواع مختلفی از دارایی‌ها را در خود جای دهند. حتی بعضی از آن‌ها امکان خرید بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال یا تبدیل آن‌ها به هم دیگر را نیز فراهم کرده‌اند. Atomic Wallet مثالی برای چنین کیف پول‌هایی است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول های سرد و گرم

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و تریدرها و سرمایه گذاران می‌توانند بر اساس نیازهای خود از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال اگر سرمایه گذار بلند مدت بیت کوین هستید که قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را برای مدت زیادی سرمایه گذاری کنید، نوع خاصی از کیف پول‌ها به نام کیف پول‌های سخت افزاری (سرد) مناسب شما هستند. اما اگر تریدر روزانه هستید و روزانه چندین بار بایننس کوین، اتر، تتر و.. را خرید و فروش می‌کنید، احتمالاً کیف پول صرافی‌هایی مانند صرافی نوبیتکس گزینه بهتری برای شما خواهد بود. چرا این تفاوت‌ها وجود دارد؟ در ادامه توضیح می‌دهیم:

چرا باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم؟

کیف پول‌های سخت افزاری؛  از هک شدن ارزهای دیجیتال جلوگیری کنید

کیف پول‌های سخت افزاری که به آن‌ها کیف پول سرد (Cold Wallet) نیز گفته می‌شود می‌توانند کلیدهای خصوصی و عمومی شما را به صورت آفلاین ذخیره کنند. چون آفلاین هستند هک کردن آن‌ها خیلی سخت خواهد شد. از طرفی چون سخت افزاری هستند مانند یک فلش می‌توانید آن‌ها را در جای امنی ذخیره کنید یا همیشه همراه خود داشته باشید. اما خوب معایبی هم دارند. برای مثال نمی‌توانید به سرعت ارزهای دیجیتال را منتقل کنید و اگر روزانه‌ترید می‌کنید کار سختی برای شما خواهد بود که برای انجام هر معامله یک بار از طریق کیف پول سخت افزاری تراکنش را تأیید کنید. از طرفی کارکردن با آن‌ها سخت است و هیچ امکانات خاصی، به جز نگهداری از ارزهای دیجیتال، در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند

کیف پول‌های نرم افزاری ارزهای دیجیتال؛ سرعت بالا و امنیت متوسط

کیف پول‌های نرم افزاری، در واقع برنامه‌هایی هستند که روی کامپیوتر و موبایل نصب می‌شوند. به کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول داغ یا Hot Wallet می گویند. این کیف پول‌ها معمولاً به یک صرافی متصل هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند. برای مثال کاربران می‌توانند قیمت ارز دیجیتال را مشاهده کنند، بازارهای مختلف را با هم مقایسه کنند و خیلی سریع تراکنش انجام دهند. اما از آنجایی که آنلاین هستند در خطر هک قرار دارند. و امنیت آن‌ها نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری کمتر است.

چرا باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

به طور کلی، شما نیاز ندارید که حتماً یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری یا هات ولت نرم افزاری داشته باشید. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را کیف پول درون صرافی ذخیره کنید. بسیاری از تریدرها هم به همین شکل ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول صرافی رها می‌کنند. اما آیا کیف پول صرافی‌ها به اندازه کافی امن هستند؟

در این مورد شک و شبهه زیادی وجود دارد. برای مثال صرافی KuCoin که یک صرافی بین المللی است، در سال‌های اخیر هک 200 میلیون از دارایی‌های کاربران خود را تجربه کرده است. با این حال صرافی های بزرگ حتی اگر مور حملات موفقی قرار بگیرند، سرمایه کاربران خود را بازگشت می دهند. برای مثال کوین بیس اخیرا با این مشکل رو به رو شده بود که در زمان کوتاهی سرمایه از دست رفته کاربران را به آن ها برگرداند.

کیف پول صرافی های معتبر برای ترید کردن امن هستند!

صرافی های معتبر تلاش می کنند تا امنیت کاربران خود را به شیوه های مختلف افزایش دهند. برای مثال صرافی نوبیتکس که بزرگترین و معتبر ترین صرافی ایرانی است از روش چند امضایی استفاده می کند. همچنین کلیه دارایی ها را به صورت سرد ذخیره می کند تا در صورت بروز حملات قسمت اعظم سرمایه کاربران محافظت شود.

به این ترتیب توصیه می شود بخشی از دارایی ها را که قصد ترید کردن با آن ها را دارید با خیال راحت در کیف پول صرافی های معتبر مانند نوبیتکس نگهداری کنید. در نهایت، سایر دارایی هایی که فعلا قصد ترید کردن با آن ها را ندارید را نیز پیشنهاد می کنیم در کیف پول ارز دیجیتال سرد ذخیره کنید تا از هر گونه گزندی در امان بمانند.

دلایل استفاده از کیف پول ارز دیجیتال: امنیت بیشتر و محافظت از سرمایه

کارشناسان امنیت ارزهای دیجیتال توصیه می‌کنند برای امنیت بیشتر و محافظت از دارایی‌های دیجیتال خود، همه دارایی خود را در صرافی‌ها نگه ندارید و از یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری یا نرم افزاری برای نگهداری از رمز ارزها در کنار کیف پول صرافی‌ها استفاده کنید. مخصوصاً زمانی که قصد دارید مقدار زیادی ارز دیجیتال را ذخیره کنید بهتر است بخش کوچکی از آن را برای ترید در صرافی نگهدارید و مابقی را وارد کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارز دیجیتال کنید تا از دسترس هکرها در امان بمانند.

نوبیتکس بهترین صرافی و کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

در این مقاله سعی کردیم به سؤال مهم چرا باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم پاسخ دهیم. کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری ایمنی نسبتاً بالایی دارند و هکرها نمی‌توانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اما برای ترید کردن ممکن است از سرعت شما بکاهند و چندان کاربر پسند نباشند.

نوبیتکس بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در ایران، فضای امنی برای محافظت از سرمایه شما فراهم کرده است که هم امنیت مناسبی دارد هم فضای کاربری جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در کنارترید در صرافی نوبیتکس، از انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز برای امنیت بیشتر استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول نوبیتکس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سایت Nobitex مراجعه کنید و به جمع میلیون‌ها کاربر ایرانی در این صرافی بپیوندید.

نظر شما