شناسهٔ خبر: 51067012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای شورای شهر همدان بر حل مشکل حوزه شهرسازی و ترافیک شهر تاکید کردند

همدان- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر همدان در جلسه علنی امروز(یکشنبه) با انتقاد از وجود مشکلات و کمبودهایی در حوزه مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح ها و فعالیت های عمران شهری، معضل ترافیک و اشتغال جوانان، خواستار برنامه ریزی راهبردی برای رفع این مشکلات در مرکز استان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان روز یکشنبه با حضور ۱۱ عضو برگزار شد که مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه انتقاد اعضا از مسکن و شهرسازی در راستای رفع چالش‌های ایجاد شده برای اجرای فعالیت های عمران شهری و  پروژه های مدیریت شهری بود.

«علی رحیمی فر» عضو شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه کفت که متاسفانه مشکلات فراوانی در حوزه ساخت و ساز شهر همدان ایجاد شده  که سازمان مسکن و شهرسازی باید دراین زمینه پاسخگو باشد.

وی افزود: طرح جامع شهری، پروژه تجاری اسکای مال، نهضت توسعه مسکن، خانه‌های تاریخی میراث فرهنگی، نظام مهندسی و نظام ملی مسکن و طرح بازآفرینی همچنان در سطح شهر همدان دچار بلاتکلیفی هستند.

به گفته وی، برهمین اساس از مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان باید برای حضور در صحن علنی شورای شهر و پاسخگویی در خصوص مسایل و مشکلات مربوطه، دعوت شود.

«سعید حاجی بابایی» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با مشکلاتی مواجه شده که متولی آنها مسکن و شهرسازی است، گفت: متاسفانه تاکنون شاهد برگزاری تنها پنج جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: سرنوشت جامعه ۹ هزار و ۵۰۰ نفری مهندسان استان همدان با تصمیم گیری اعضای هیات مدیره سازمان گره خورده و باعث تاسف است که با بی‌توجهی این اعضا نیز مواجه شده است.

معضل ترافیک در سطح شهر
همچنین «حمید بادامی نجات» دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز به مشکلات ترافیکی مرکز استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ترافیک به معضلی اساسی در شهر همدان تبدیل شده که منجر به اعتراض مردم نیز شده است.

بادامی نجات اظهار داشت: مشکل ترافیک در حاشیه شهر همدان به شکلی است که در برخی از ساعات شاهد بروز معضلات اساسی در این مناطق هستیم و راهنمایی و رانندگی باید این مشکل را ساماندهی کند.

به گفته وی، شهرداری همدان در راستای مشارکت برای ساماندهی ترافیک شهر به وظیفه خود عمل کرده اما پارک خودروها و سدمعبر در حاشیه خیابان‌های شهر عامل اصلی بروز این ترافیک سنگین است.

بادامی نجات، خواستار رسیدگی به این مشکلات از سوی پلیس راهور شد و افزود: اعتراض مردم شهر همدان به معضل ترافیک افزایش یافته و نارضایتی عمومی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به رواج تجاری‌سازی در سطح شهر همدان گفت: تجاری‌سازی املاک حتی به باغ‌های سطح شهر نیز سرایت کرده که در آینده برای شهر مشکل ساز خواهد شد.

بادامی نجات همچنین از تعطیلی فرهنگسرای شهر انتقاد کرد و گفت: باید برای رونف دوباره این مراکز فرهنگی چاره اندیشی شود.

بیکاری همچنان پابرجا است
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز دراین جلسه گفت: بیکاری همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان شهر است و تاکنون هیچ اقدام موثری برای رفع آن نشده است.

«علی اکبر کاووسی» افزود: مسوولان اجرایی نسبت به این وضعیت نباید بی‌تفاوت باشند چراکه رونق کسب و کار و حل مشکل بیکاری خواسته اصلی جوانان شهر همدان است.

شورای اسلامی شهر همدان دارای ۱۱ عضو اصلی است.

شهر همدان بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما