شناسهٔ خبر: 51050220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جمهور پیش از عزیمت به ترکمنستان:

اولویت سیاست خارجی ایران ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه است

رئیس جمهور ارتقاء سطح همکاری با کشورهای همسایه و منطقه را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) می‌تواند در جهت توسعه همکاری‌های منطقه و نیز تحکیم روابط دو جانبه با کشورهای همسایه مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب پیش از عزیمت به ترکمنستان به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درباره اهداف این سفر، اظهار داشت: این اجلاس با شعار «همراه هم باشیم برای آینده بهتر و آینده پیش‌رو» به ریاست ترکمنستان برگزار خواهد شد و اقدامات انجام شده در سازمان اکو مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای توسعه همکاری‌ها برای آینده اتخاذ خواهد شد.
رئیس جمهور با تأکید بر اولویت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه، اظهار داشت: معتقدیم ارتقاء همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است.
رئیسی تأکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان از محورها و اولویت‌هایی است که همواره در جهت رشد و ارتقاء آن برنامه داشته و حرکت خواهیم کرد.
رئیس جمهور افزود: در جریان این سفر همچنین دیدارهای دو جانبه‌ای با کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد گرفت.
رئیسی دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و مسئولین عالیرتبه ترکمنستان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به این کشور دانست و گفت: ایران و ترکمنستان از ارتباطات همسایگی برخوردار هستند و در زمینه موضوعات مهمی از جمله گاز، ترانزیت و تبادلات تجاری بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما