شناسهٔ خبر: 51050110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد؛

فوت ۳۰ بیمار کرونایی در خوزستان در هفته گذشته

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از فوت ۳۰ بیمار کرونایی در هفته گذشته خبر داد و گفت: همچنین در هفته قبل ۹۴ بیمار جدید به آمار بستری‌ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های خوزستان اضافه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد:در هفته منتهی به پنجم آذر موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته پیش از آن ۴۸.۵ کاهش یافت. همچنین موارد بستری ۴۷.۳ کاهش و آمار فوت کرونایی چهار درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: موارد بیماری ناشی از کرونا در حمیدیه، هندیجان و رامشیر افزایشی است اما در بقیه شهرستان‌های خوزستان کاهشی و ثابت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۹۰.۴ درصد جمعیت زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی  بهبهان یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند؛ همچنین دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۸۲.۵ درصد، و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، دزفول و آبادان به ترتیب ۸۰ درصد، ۷۸ درصد و ۷۰ درصد جمعیت زیرپوشش خود را واکسینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون ۷۹.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان یک دز و ۵۷.۵ درصد ۲ دز را دریافت کرده‌اند در حالی که میانگین کشوری ۸۳ درصد یک دز و ۶۷ درصد ۲ دز است. همچنین واکسیناسیون دانش آموزی خوزستان به ۷۵.۵ درصد رسیده است.

ابول نژادیان گفت:هم اکنون ۱۳ شهرستان خوزستان بالای ۸۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند، هفت شهرستان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد، هشت شهرستان بین ۶۰ تا ۷۰ ، و یک شهرستان نیز کمتر از ۶۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند.

وی افزود: در هفته گذشته قرار بود برخی شهرستان‌های خوزستان در بحث واکسیناسیون حداکثر تا ۱۰ درصد رشد داشته باشند که هویزه ۴.۷ درصد، شادگان ۳.۶ درصد، لالی ۳.۲ و حمیدیه ۲.۹ رشد داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در هفته گذشته میزان واکسیناسیون دانش آموزی در هویزه ۵.۴ درصد، خرمشهر ۴.۵ درصد، شادگان ۴.۵ درصد، باوی ۳.۶ درصد رشد داشته در حالیکه متوسط پیشرفت خوزستان در این زمینه ۲.۹ است.

وی افزود: تاکنون ۲۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال خوزستان هنوز نسبت به دریافت دز دوم واکسن خود اقدام نکرده‌اند که امیدواریم این امر هر چه سریعتر انجام شود. با توجه به بازگشایی مدارس بحث تهویه کلاس‌های درس بسیار مهم است و این موضوع باید در ارزیابی ها مدنظر باشد.

ابول نژادیان گفت: حدود ۲ ماه از مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر تهیه سه میلیون سرنگ توسط شرکت نفت می گذرد اما این ارگان هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است. با توجه به اینکه موجودی سرنگ ما تمام شده است، امروز ۱۰۰ هزار سرنگ خریداری کردیم که در حال اتمام است.

وی افزود: افراد بالای ۱۸ سال که چهار ماه از زمان دز دوم واکسن آنها گذشته است، می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن دز سوم را تزریق کنند. 

استاندار خوزستان نیز گفت: روند توسعه واکسیناسیون در خوزستان مطلوب است و امیداریم بتوانیم با سرعت بیشتری شرایط عادی سازی را دنبال کنیم.

صادق خلیلیان افزود: از مردم خوزستان درخواست دارم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند، در این کار سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم با کمترین آسیب و مشکل عادی سازی شرایط زندگی و کار را در استان انجام دهیم.

اکنون سه شهرستان خوزستان زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

نظر شما