شناسهٔ خبر: 51049770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت بهداشت تایلند خبر داد؛

ممنوعیت ورود اتباع ۸ کشور آفریقایی به تایلند در پی شیوع اومیکرون

مدیرکل اداره کنترل بیماری‌های تایلند روز شنبه گفت: کشورش سفر اتباع هشت کشور آفریقایی را با توجه به ظهور و گسترش سویه جدید کروناویروس به نام اومیکرون به تایلند ممنوع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوپاس کارنکاوین پونگ مدیر کل اداره کنترل بیماری‌های تایلند روز شنبه گفت که کشورش سفر اتباع هشت کشور آفریقایی را با توجه به ظهور و گسترش سویه جدید کروناویروس به نام اومیکرون به تایلند ممنوع خواهد کرد.

براساس این گزارش، اوپاس کارنکاوین پونگ، در جریان برگزاری یک نشست توجیهی در همین خصوص گفت: وزارت بهداشت و مرکز دولتی کنترل شیوع کرونا به زودی بیانیه‌ای در این مورد منتشر خواهند کرد که بر اساس آن، ورود مسافران این کشورها را از دسامبر ۲۰۲۱ به تایلند ممنوع می‌کند.

به گفته این مقام، تا آن زمان، افرادی که از زیمبابوه، آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، مالاوی و موزامبیک وارد خواهند شد، نمی‌توانند از رویه ورود بدون نیاز به قرنطینه که برای گردشگران کاملاً واکسینه شده لحاظ می‌شود، استفاده کنند.

کارنکاوین پونگ از مقامات وزارت بهداشت تایلند نیز در این خصوص گفت: همه مسافرانی که طی روزهای آینده از هشت کشور آفریقایی وارد تایلند می‌شوند، باید قرنطینه کامل ۱۴ روزه را بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون انجام دهند.

وی با این حال افزود که سویه جدید کرونا هنوز در تایلند شناسایی نشده است.

لازم به ذکر است، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه سویه جدید آفریقای جنوبی را به عنوان یکی از نگرانی‌های پیش روی بهداشت جهانی شناسایی کرده و اعلام کرد که این سویه جدید دارای تعداد زیادی جهش ۳۲ درجه است که احتمالاً آن را قابل انتقال و خطرناک‌تر می‌کند. WHO نام آن را اومیکرون، پانزدهمین حرف الفبای یونانی نامگذاری کرده است.

نظر شما