شناسهٔ خبر: 51049754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ازبکستان یکی از پایگاه‌های صادراتی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ازبکستان یکی از پایگاه‌های صادراتی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ایرانی است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا سویزه مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرکت دانش بنیان ما در حوزه مواد پیشرفته فعالیت می‌کند. دامنه کاربردهای استفاده از مواد پیشرفته از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گرفته تا مصالح ساختمانی، غذایی و دارویی است.

سویزه با اشاره به صادرات محصولات به کشور ازبکستان اظهار کرد: کشور ازبکستان به دلیل اینکه در مرکز sis یا همان مرکز مطالعات راهبردی بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد و دارای یک جمعیت حدود ۴۰ میلیونی است که برای صادرات محصولاتمان انتخاب کردیم.

او ادامه داد: ازبکستان در چند سال اخیر پیشرفت هایی داشته است، بنابراین آمار های واردات این کشور در حوزه های مربوط به محصولات ایرانی حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال است. کشور ازبکستان یکی از پایگاه صادراتی  برای شرکت های دانش بنیان ایرانی بوده چرا که از این کشور می توانیم محصولات خودمان را به کشور های دیگر صادر کنیم و زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت های ایرانی است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در ایران بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که کشور ازبکستان می تواند بازار صادراتی  برای کشورمان فراهم کند.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

نظر شما