شناسهٔ خبر: 51049513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با المسیره:

رژیم صهیونیستی باید اندازه خود را بداند

محمد اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری المسیره یمن اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید به آینه نگاه کرده و اندازه واقعی خود را بداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری المسیره یمن در واکنش به گزافه‌گویی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به این رژیم هشدار داد در آینه نگاه کند تا بتواند اندازه‌ واقعی خود را قبل از حمله به سایت‌های هسته‌ای کشورمان متوجه شود.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: ایران در استراتژی ملی خود به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و مطابق با استاندارد‌ها و چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و تمامی مراحل بازرسی که تاکنون از سایت‌های هسته‌ای ما انجام شده و طی آن هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

اسلامی در ادامه مصاحبه خود با المسیره به دلیل تقارن زمان آن با سالگرد ترور شهید «محسن فخری‌زاده» اعلام کرد استکبار جهانی معتقد است که با ترور یک دانشمند هسته‌ای می‌تواند ضربه‌ای به انقلاب اسلامی وارد کند، اما این موضوع نتیجه معکوس داشت و منجر به تضعیف برنامه هسته‌ای ایران نشد، بلکه به تقویت و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ما منجر شد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به نزدیک شدن زمان از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های غربی نیز گفت: مذاکرات آتی در وین در مورد بازگشت طرف‌های دیگر برای اجرای تعهداتشان خواهد بود نه در مورد مسائل هسته‌ای، طرف‌های دیگر به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکردند و فقط مدعی شدند و این توضیح دهنده فضای منفی رسانه‌ای علیه ما است.

چندی پیش در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران مقامات آمریکایی به این رژیم هشدار داد که هدف قرار دادن دانشمندان هسته‌ای و تاسیسات غنی سازی ایران، تهران را تشویق می‌کند تا برنامه هسته‌ای خود را سرعت بخشد، با این حال تلاش تل‌آویو برای هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران ممکن است از نظر تاکتیکی برای واشنگتن رضایت بخش باشد.

در همین راستا «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد.

انتهای پیام/

نظر شما