شناسهٔ خبر: 51049453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور بیانیه‌هایی اعلام شد؛

واکنش آفریقای جنوبی به ممنوعیت‌های سفر ناشی از شیوع «اومیکرون»

مقامات آفریقای جنوبی در واکنش به ممنوعیت‌های سفر ناشی از شیوع کرونا «اومیکرون» در این کشور، این تصمیم را عجولانه و برخلاف هنجارها و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی طی بیانیه‌ای ضمن واکنش به ممنوعیت سفر به این کشور به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» اعلام کرد که دولت این کشور در مورد نوع جدید کووید -۱۹ با شفافیت عمل کرده و ممنوعیت‌ها برخلاف هنجارها و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت است.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی در ادامه تاکید کرد که نوع جدید احتمالاً سریع‌تر از سویه دلتا و بتا گسترش یابد، اما ممکن است واکسن‌های موجود در برابر نوع اومیکرون مؤثر باشند.

«نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشورش به حق همه کشورها برای اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از شهروندان خود احترام می‌گذارد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی هم با اشاره به تصمیم ممنوعیت سفر انگلیس و آمریکا به آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد: این ممنوعیت تصمیم عجولانه‌ای به نظر می‌رسد که حتی سازمان جهانی بهداشت هنوز آن را توصیه نکرده است.

وی ابراز نگرانی کرد که ممنوعیت‌های مسافرتی مورد بحث آسیب جدی به گردشگری این کشور وارد کند.

گفتنی است، کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر پرواز به جنوب آفریقا را متوقف کرد. بلژیک نیز با تصمیم این اتحادیه درخواست فوق را اجرایی می‌کند.

پیش از این انگلستان به دلیل شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام B.۱.۱.۵۲۹ که در آفریقای جنوبی و بوتسوانا مشاهده شده است، ۶ کشور آفریقایی را در «فهرست قرمز» سفر قرار داد.

نظر شما