شناسهٔ خبر: 51049425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاشمر باید دومین قطب گردشگری سلامت خراسان رضوی باشد

زیرساخت‌های خوبی برای خدمات رسانی در حوزه سلامت و درمان در کاشمر فراهم شده است که می‌تواند کاشمر را به‌عنوان قطب درمان منطقه معرفی کند.

صاحب‌خبر -

کاشمر باید دومین قطب گردشگری سلامت خراسان رضوی باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مسلم ساقی فرماندار کاشمر  در حاشیه نشست تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه  چشم انداز ما در حوزه بهداشتی و درمانی باید این باشد که بتوانیم کاشمر را به عنوان قطب گردشگری سلامت استان بعد از مشهد معرفی کنیم، گفت: درصد فوت بیماران کرونایی در کاشمر نسبت به شهرستان‌های دیگرپایین‌تر است.

او افزود: با حضور متخصصان در شهرستان زیرساخت‌های خوبی برای خدمات رسانی در حوزه سلامت و درمان در کاشمر فراهم شده که می‌تواند این شهرستان به عنوان قطب درمان منطقه معرفی شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه کاشمر در حوزه تجهیزات و دارو هیچ گونه کمبودی در پیک‌های مختلف کرونا نداشت، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر باید در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

مسلمی با اشاره به اینکه  بیمارستان شهید مدرس بیمارستان فرسوده‌ای است و هزینه برای بهسازی این بیمارستان به صرفه نیست، بیان کرد: ساخت یک بیمارستان جدید در محل بیمارستان شهید مدرس یا در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز یکی از نیاز‌های اصلی حوزه درمان  کاشمر است.

همچنین سید جواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلامت اختصاص به حوزه بهداشت و درمان نیست و ۷۵ درصد آن را باید سایر سازمان‌های توسعه انجام دهند و اگر همراهی دیگر سازمان‌ها نباید قطعا سلامت نخواهیم داشت.

او افزود: ویروس جدیدی در ۶ کشور آفریقایی کشف شده و کشندگی آن نسبت به دلتا بسیار بیشتر است بطوریکه کشور‌های زیادی مرز‌های خود را به روی این کشور‌ها بسته اند و اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم مطمئنا در بخش‌های مختلف به مشکل خواهیم خورد.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی  با تاکید بر اینکه مدیریت هوشمند کرونا نیز در حال طرح است و در این مدیریت دیگر در هیچ رنگ بندی مرکزی بسته نخواهد شد و باز بودن به واکسیناسیون و استفاده از ماسک بستگی دارد، ادامه داد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها باید مد نظر باشد و تزریق دز سوم در افراد بالای ۶۰ سال ادامه درمان است.

همچنین در این مراسم دکتر حسن مکارم به عنوان مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان کاشمر منصوب و از خدمات بیش از ده ساله دکتر محمد جواد یزدانی به نحو شایسته تقدیر به‌عمل آمد.


انتهای پیام//م. د.

نظر شما