شناسهٔ خبر: 51049150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور:

رویکرد توسعه متوازن در استان‌های کشور دنبال می‌شود

کوشش‌تبار پیشبرد رویکرد متوازن را از اهم برنامه‌های وزارت کشور توصیف کرد و گفت: آمایش سرزمینی در استان‌ها مبنای برنامه‌ریزی اقتصادی و توسعه قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن کوشش‌تبار» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با عرض تبریک هفته بسیج به‌تمامی بسیجیان و زحمت کشان عرصه اقتصاد و معیشت کشور، اظهار داشت: باید در تفکر و عمل، بسیجی عمل کنیم و مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور را به صورت جهادی جلو ببریم.

کوشش‌تبار در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه موضوعات و مسائل اقتصادی از اولویت دارترین مأموریت‌ها و اهداف وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی است؛ گفت: دغدغه اصلی دکتر وحیدی وزیر کشور حل مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی مردم عزیز ایران است و باید با تمام ظرفیت‌های استانی زمینه را برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت فراهم سازیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور رویکرد توسعه متوازن در استان‌ها را از اهم برنامه‌های وزارت کشور در دوره جدید خواند و گفت: برنامه آمایش سرزمینی و فعال‌سازی هدف‌دار و اصولی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان می‌تواند زمینه را برای یک توسعه متوازن و پایدار در کشور فراهم سازد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به‌ضرورت هماهنگی مستمر و مؤثر با معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی درست و کارآمد در حوزه‌های اقتصادی استان‌ها نیازمند هماهنگی و هم نظری دو سویه است و باید این ارتباط و تعامل مداوم میان ستاد مرکزی وزارت کشور با مجموعه صف یعنی استانداری‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در این خصوص گفت: یکی از خروجی‌های مهم این تعامل و هم اندیشی می‌تواند تهیه سناریو‌های مختلف در حوزه اقتصادی استان‌ها باشد و اینکه استان‌ها برای بهره‌وری بیشتر به سمت چه نوع سرمایه‌گذاری و تولید حرکت کنند.

کوشش‌تبار در ادامه به توجه ویژه وزارت کشور به توسعه استان‌های محروم کشور اشاره کرد و گفت: مطابق رویکرد توسعه متوازن در کشور، باید استان‌های محروم کشور به لحاظ اقتصادی و سرمایه‌گذاری تحولی اساسی پیدا کنند.

موضوع فساد ستیزی از دیگر محور‌های مورد اشاره سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بود و در این خصوص با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره تأکیددارند که فساد گریزی کافی نیست و روحیه فساد ستیزی باید در بدنه دستگاه‌های کشور حاکم گردد.

وی در این خصوص ادامه داد: برای همین باید با کنار گذاشتن بی‌تفاوتی و انفعال برخورد و نگرشی فعالانه و مطالبه گرانه در حوزه اقتصادی داشته باشیم و اجازه زمینه گیری فساد را ندهیم.

کوشش‌تبار در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور با توجه به جایگاه سلسله مراتبی‌اش در میان دستگاه‌های اجرایی ظرفیت بالایی در پیشرانی اقتصاد کشور دارد و باید این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما